Google investigheaza un hacker polonez care fura trafic de pe alte site-uri

Printr-o postare pe blog, Seo RoundTable atrage atentia webmasterilor asupra unui hacker care incearca sa pacaleasca Google in ceea ce priveste pozitionarea site-ului in rezultatele motorului de cautare. Informatiile sunt preluate de pe versiunea poloneza a forumul Google Webmaster Help. Un utilizator al carui site a fost afectat de hacker-ul polonez a postat pe forum:

„Un hacker acceseaza un site (site A) si pune in iframe subpagini cu copiile paginilor de pe alte site-uri (site B). Persoanele care detin site-ul (site B) nu sunt atacate de hacker, ci acesta doar copiaza codul de pe site si il pune pe site-ul A. Problema este ca algoritmul Google considera, in majoritatea cazurilor, versiunea puna de hacker pe site-ul A ca fiind cea originala si, ca urmare, site-ul B dispare din rezultatele motorului de cautare. Chiar si dupa ce adresa site-ului A este stearsa din indexul Google, site-ul B nu revine in rezultatele motorului de cautare.

(…) Am dori ca cineva de la Google sa rezolve aceasta problema, deoarece situatia se inrautateste in fiecare zi si afecteaza multe site-uri. Suntem victime nevinovate ale unei probleme pe care o are algoritmul care citeste copia ca fiind originalul si care apoi elimina site-ul original din clasament.”

Michal Wicinski, care ocupa functia de Search Quality Strategist la Google a solicitat mai multe informatii de la utilizatorul care s-a confruntat cu aceasta problema „Dati-mi , va rog, unele URL-uri de pe site-ul dumneavoastra care considerati ca sunt afectate de aceasta problema. Pe baza acestora voi putea fie sa va ajut personal, fie sa pases problema colegilor mei ingineri.” Dupa ce a primit raspuns, Michal a apelat la ajutorul echipei pentru a remedia problema „echipa care este responsabila de aceasta parte a motorului de cautare lucreaza la rezolvarea acestei probleme”.


Top 4 mituri SEO pe care ar trebui sa le uiti in 2016

Optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) este un proces in continua dezvoltare si este destul de dificil sa tii pasul cu toate modificarile care apar. Nici bine nu ne-am obisnuit cu un algoritm, ca Google ne da planurile peste cap si lanseaza un altul. Acesta este principalul motiv pentru care afacerile online care nu au o persoana dedicata procesului SEO, pierd pozitia pe care o ocupa in rezultatele motorului de cautare. Iata top 3 mituri SEO pe care trebuie sa le uiti in 2016:

1. „E mai bine sa ai mai multe link-uri pe site, decat continut”
Daca in urma cu cativa ani, includerea unui numar cat mai mare de link-uri pe site aproape ca iti garanta o pozitionare buna in rezultatele motoarelor de cautare, acum lucrurile nu mai stau deloc asa. Accentul se pune mult mai mult pe calitatea link-urilor, decat pe cantitatea acestora. Asadar, iti recomand sa iti concentrezi atentia asupra continutului pe care il postezi pe site si felul in care poti include link-uri relevante si de calitate pe site. Este un proces care implica mai mult timp, insa rezultatele nu vor intarzia sa apara.

2. „Pagina „Acasa” trebuie sa aiba mult continut”
Aceasta este prima pagina pe care ajunge un potential client. Ce ai vrea sa ii spui acestuia? Rezuma-te doar la cele mai importante lucruri si ofera informatii despre cine esti, ce faci, cum te pot contacta clientii (adresa, numar de telefon, adresa de email) si care este urmatorul pas pe care vizitatorul trebuie sa il urmeze. Rolul acestei pagini este de a-l ajuta pe vizitator sa isi faca o idee generala despre servciile sau produsele tale si despre istoricul companiei.

3. „Nu am nevoie de o strategie de optimizare pentru mobil”
Dispozitivele mobile, precum tabletele sau smartphone-urile castiga din ce in ce mai mult teren in fata laptop-urilor si a computerelor. Fie ca alegi ca site-ul sa fie responsive (sa se adapteze in functie de dimensiunile ecranului dispozitivului de pe care este accesat) sau dezvoltarea unui site special pentru mobil, site-ul tau trebuie sa fie disponibil pe telefon sau tableta.

4. „Imaginile nu trebuie optimizate”
Intr-adevar, a fost o perioada in care motoarele de cautare nu puneau asa de mult accentul pe imaginile incluse intr-o postare pe blog sau intr-o pagina din site. Acum insa, denumirea imaginilor in functie de continutul acesteia este un criteriu foarte important pentru Google. Atentie! Google indexeaza doar imaginile de tipul JPEG, GIF, PNG, SVG, WebP si BMP.


5 intrebari care te vor ajuta sa creezi strategia in Social Media

vector-social-media-concept_MyLU0nS__L

Fie ca incepi o noua strategie in Social Media sau ai decis sa schimbi cateva aspecte ale unei strategii deja existente, trebuie sa incepi acest proces cu cateva intrebari. Pentru a-i determina pe clienti sa actioneze asa cum vrei, trebuie sa stii foarte clar ce vrei cu adevarat; vrei ca atragi cat mai multi clienti sa dea like la pagina de Facebook, vrei sa cresti numarul vizitatorilor pe site care acceseaza site-ul direct de pe retelele de socializare etc.

Primul lucru de care trebuie sa tii cont, este stabilirea obiectivelor. Porneste de la o intrebare generala (de ex. Care este scopul de a fi activ in Social Media?” si continua prin a ajunge la o intrebare mult mai specifica (de ex. care este scopul campaniei, care sunt obiectele pe care vrei sa le atingi?).  Bineinteles, pentru a atrage cat mai multi clienti, secretul este sa iti concentrezi atentia pe beneficiile pe care le au acestia daca aleg produsele sau serviciile pe care le oferi si nu pe caracteristicile acestora. Ai grija ca atunci cand stabilesti obiectivele, acestea sa fie SMART (specifice, masurabile, accesibile, relevante si incadrate in timp).

Aceste lucruri fiind stabilite, trebuie sa te gandesti la publicul tinta. Dupa ce ai analizat cu atentie care sunt preferintele clientilor si ale potentialilor clienti si care sunt asteptarile acestora, stabileste retetele de socializare in cadrul carora se va desfasura campanie. Tot acum este momentul sa analizezi felul in care produsele si serviciile tale se incadreaza in preferintele clientilor si sa gasesti solutii eficiente care ii vor determina pe acestia sa aleaga produsele tale si nu pe cele ale concurentei.

– Cine este publicul tinta?
– Ce retele de socializare folosesc?

Urmatorul pas este sa stabilesti ce tip de continut vei posta pe retelele de socializare. Pentru a-ti fi mai usor sa determini ce retea de socializare se potriveste cel mai bine afacerii tale si tipului de continut pe care il vei posta, iata pentru ce tip de continut au devenit populare acestea:
Twitter si Facebook – subiecte de actualitate, bazate in mare masura pe postari de tipul text si imagini.
Pinterest, Instagram si Tumblr – imagini si fotografii.
YouTube, Vimeo, Vine – continut video.
LinkedIn – postari legate de mediul de afaceri.
Reddit – postari din aceeasi nisa.

Acum ca am stabilit aceste aspecte, iata care sunt intrebarile la care trebuie sa gasesti raspuns inainte de a implementa strategia in Social Media:
– Ce tip de continut vei posta pe retetele de socializare?
– Ce subiecte si mesaje vei alege pentru a sustine brand-ul?


Cum functioneaza in prezent Google Search?

Desi pare o intrebare simpla, raspunsul este unul complex, tinand cont de faptul ca Google ia in considerare peste 660 de factori atunci cand stabileste pozitionarea unui site in rezultatele motorului de cautare. Aceste schimbari au venit natural, odata cu dezvoltarea tehnologiei, cu dispozitivele pe care le folosesc utilizatorii si cu comportamentul acestora online. Dupa o analiza complexa a felului in care motorul de cautare a evoluat in decursul anilor, am observat ca scopul acestuia s-a schimbat. Acum Google Search nu porneste de la informatie si stabileste cum poate oferi aceasta informatie utilizatorilor, ci porneste de la utilizator si personalizeaza rezultatele afisate in functie de nevoile specifice ale acestuia.

Pentru a putea oferi o clasificare eficienta a site-urilor in rezultatele unei cautari, Google trebuie sa inteleaga foarte bine utilizatorul. Din acest punct de vedere, Google analizeaza mai multi factori:
Limba – in general, utilizatorii doresc sa primeasca raspuns in limba pe care o vorbesc. Google stie acest lucru, de aceea de fiecare data cand un utilizator inregistreaza o cautare, un algoritm special depisteaza limba, reusind astfel sa ii ofere informatii in limba pe care acesta o intelege.

Locatia – acest factor nu se rezuma doar la tara din care un utilizator cauta informatii despre un anumit subiect, insa si la localitatea in care acesta se afla atunci cand inregistreaza cautarea. Unele cuvinte pot avea semnificatii diferite in tari diferite, insa aceste diferente sunt eliminate automat de catre Google. De asemenea, oferirea informatiilor in functie de locatia in care se afla utilizatorul il va ajuta pe acesta sa gaseasca mult mai rapid raspunsul la intrebarea sa. De exemplu, un utilizator introduce in Google Search cuvantul cheie „adapost de animale”, iar majoritatea rezultatelor pe care le primeste ii ofera informatii despre adaposturi de animale din orasul sau localitatea in care se afla.

Dispozitivul folosit – este mai dificil sa utilizezi Google de pe telefonul mobil sau de pe tableta, decat de pe un computer sau laptop, principalul motiv fiind dimensiunile reduse ale ecranului. De aceea, pentru ca utilizatorul sa primeasca raspuns rapid la intrebarile sale, un site trebuie sa fie optimizat pentru mobil. Pentru a facilita si mai mult procesul de cautare de pe smartphone sau tableta, Google afiseaza in rezultatele motorului de cautare chiar si link-uri pentru a descarca o aplicatie.

Comportamentul de cautare – Google analizeaza cuvintele cheie pe care le-a folosit in trecut un utilizator si paginile pe care acesta a dat click. Pe baza acestor date, motorul de cautare reuseste sa ii ofere utilizatorului informatii personalizate.

Cautarile recente – motorul de cautare analizeaza cautarile recente ale utilizatorului pentru a descoperi daca exista o legatura intre acestea si cautarea actuala. In cazul in care intre acestea este o legatura evidenta, Google afiseaza site-urile relevante pe primele pozitii in rezultatele cautarii.

In afara de aceste criterii care il vizeaza strict pe utilizator, Google foloseste si alti factori generali atunci cand stabileste pozitionarea unui site in rezultatele unei cautari. Acestia sunt:

Link- building – autenticitatea unui site poate fi determinata in functie de calitatea si cantitatea link-urilor care fac referire la site-ul respectiv.

Reputatia site-ului – ce spun clientii despre site sau despre produsele si serviciile pe care le ofera? A fost vrodata site-ul penalizat de Google? Daca da, de cate ori? Care a fost motivul pentru care site-ul a fost penalizat? Toate aceste lucruri sunt esentiale in ceea ce priveste pozitionarea unui site in rezultatele motorului de cautare.

Cuvintele cu mai multe intelesuri – in cazul in care un cuvant introdus in Google Search are mai multe intelesuri, motorul de cautare afiseaza site-uri care corespund tuturor intelesurilor cuvantului. De exemplu, atunci cand un utilizator inregistreaza o cautare cu cuvantul „jaguar” acesta poate doreste sa afle informatii despre animalul jaguar sau despre producatorul de masini.

Relevanta – motoarele de cautare incearca sa inteleaga ce informatii doreste utilizatorul sa primeasca, iar daca cuvanrtul cheie pe care el l-a introdus in Google Search se regaseste pe pagina unui site, acesta are sanse mari sa fie lista printre primele pozitii in rezultatele cautarii.

Ce filtre si algoritmi foloseste Google pentru a depista site-urile care incalca politicile companiei?

Panda – analizeaza experienta de navigare a utilizatorilor in site. Cu cat site-ul este mai intuitiv si usor de utilizat, cu atat site-ul va obtine o pozitie buna in rezultatele motorului de cautare.

Penguin – analizeaza calitatea link-urilor si textele ancora.

Site-uri optimizate pentru mobil – site-urile optimizate pentru mobil, insa care contin un numar mare de anunturi sau cele al caror continut este greu de citit, vor ocupa o pozitie inferioara in rezultatele unei cautari inregistrate de pe mobil.

Continut duplicat – scopul motorului de cautare este de a oferi utilizatorilor mai multe surse de unde isi pot extrage informatia necesara si nu de a oferi diferite site-uri care contin acelasi articol.

Repetarea cuvintelor cheie – repetarea excesiva a unor cuvinte cheie intr-o pagina, va duce la penalizarea site-ului.


5 motive pentru care ar trebui sa folosesti Google AdSense

Cu siguranta ai auzit pana acum de AdSense, insa nu stii daca merita sa il incluzi in lista instrumentelor de publicitate pe care le folosesti sau nu. Specialistii in mediul online au pareri impartite in ceea ce priveste AdSense; unii sunt extrem de multumiti, in timp ce altii sunt complet nemultumiti de acest instrument. Un lucru este insa cert, desi AdSense este pe piata din anul 2003, este inca una dintre cele mai eficiente optiuni. Iata care sunt elemente pe care a bazez cand spun acest lucru:

1. Configurare usoara
Spre deosebire de alte companii care  pune unele restrictii inainte de a aproba utilizarea serviciului (de exemplu un anumit nivel de trafic zilnic pe site), Google AdSense simplica acest proces. Utilizatorul trebuie sa se conecteze cu contul Google (sau sa creeze unul in cazul in care nu detin un astfel de cont) in AdSense, iar dupa ce Google a validat contul, poate incepe sa castige bani.

2. Numeroase optiuni de personalizare
Poti personaliza cu usurinta aspectul anunturilor pentru a te asigura ca se incadreaza in identitatea vizuala a site-ului. De asemenea, AdSense ofera multiple optiuni de personalizare a tipului de reclama, a dimensiunii acesteia si a locului in care reclamele vor fi afisate.

3. Rapoarte complexe
Rapoartele Google AdSense ofera o serie de optiuni care te ajuta sa optimizezi contul in functie de necesitati. Cu cat rapoartele sunt mai complexe, cu atat iti este mai usor sa dezvolti urmatoarea strategie.

4. Castiguri mari
Odata ce ai dezvoltat o strategie bine pusa la punct, profitul nu va intarzia sa apara. Poti castiga bani inca din prima zi de la adaugarea unei reclame pe site.

5. Contextual targeting
Google pune foarte mare accent pe calitatea continutului, lucru care se aplica si pentru utilizatorii AdSense. De aceea, optiunea de directionare in functie de continut (content targeting) este un element extrem de important.

 

 


Utilizatorii Google vad peste 30 de experimente in rezultatele motorului de cautare

Faptul ca Google dezvolta si testeaza in permanenta felul in care sunt afisate rezultatele unei cautari in motorul de cautare nu mai este nici un secret si majoritatea dintre noi ne-am obisnuit cu acest aspect. Chiar daca unele sunt mai evidente decat altele, asta nu inseamna ca Google nu a mai adus demult imbunatatiri in acest sens. Cu cat influenteaza ranking-ul mai mult, cu atat aceste experimente sunt mai subtile.

Un lucru foarte interesant este faptul ca un utilizator poate vedea pana la 10 experimente in acelasi timp. In acelasi timp insa, un alt utilizator, care se afla in aceeasi locatie, poate vedea cu totul alte experimente. Cu toate ca suntem constienti de faptul ca Google experimenteaza in permanenta lucruri noi in ceea ce priveste afisarea rezultatelor in cadrul motorului de cautare, nu ne-am asteptat sa fie atat de multe. Acum ca stim acest lucru, cu siguranta vom analiza cu mai multa atentie rezultatele unei cautari.

In cadrul unui Webmaster Hangout care a avut loc saptamana trecuta, John Muller a spus ” De fiecare data cand inregistrezi o cautare, probabil faci parte din zece, douazeci, treizeci de experimente in acelasi timp. Si toata lumea trece prin acelasi proces, asadar este oarecum normal ca o persoana care sta langa tine sa vada alte rezultate decat cele pe care le vezi tu.”

Oricat de multe credem ca stim despre SEO si felul in care sunt afisate rezultatele cautarilor in cadrul motorului de cautare, Google continua sa ne surprinda de fiecare data.

 


Top site-uri care au castigat sau au pierdut in batalia cu Google in 2015

Conform unui raport publicat de catre Dr. Peter J. Meyers pe site-ul Moz, anul 2015 nu a fost lipsit de surprize in ceea ce priveste pozitionarea celor mai mari brand-uri in cadrul motorului de cautare Google. Datele au fost obtinute dupa o monitorizare zilnica a unui numar de 10.000 de cuvinte cheie, de la 1 decembrie 2014 pana la 1 decembrie 2015, iar pe baza acestora top 5 domenii care au primit cea mai mare expunere pe Google in 2015 sunt:
1. en.wikipedia.com
2. www.amazon.com
3. www.facebook.com
4. www.youtube.com
5. www.yelp.com

Este important de mentionat faptul ca aceste informatii se refera doar la site-urile care sunt afisate in listarea organica a Google, aici nefiind incluse cele care au obtinut aceste rezultate datorita campaniilor PPC (pay-per-click).

De asemenea, raportul nu se rezuma doar la domeniile care au avut cea mai buna expunere pe Google, insa le analizeaza si pe cele care au crescut in popularitate din acest punct de vedere. Pe primele 5 pozitii se claseaza:
www.Amazon.com
www.Etsy.com
www.Youtube.com
www.Food.com
Play.Google.com.

Etsy a facut progrese uriase, de pe locul 81 in decembrie 2014, clasandu-se pe 31 in decembrie 2015. Instragram, desi nu se afla in top 5 site-uri care au crescut in popularitate, a ajuns sa ocupe pozitia 57, anul trecut fiind pe locul 141. Foarte interesant este faptul ca din acest top fac parte doua companii detinute de Google, si anume YouTube si Google Play.

Ca in fiecare competitie, acolo unde este un invingator, trebuie sa fie si un invins. Site-urile care au decazut cel mai mult in 2015, sunt:
1. www.twitter.com
2. en.wikipedia.com
3. www.ebay.com
4. www.pinterest.com
5. www.yelp.com

Reteaua de socializare Twitter a suferit o coborare de pe locul 6, pe locul 15. Compania eBay nu se mai incadreaza nici ea in top 10, coborand de pe locul 9, pe locul 17. Suntem convinsi ca si anul 2016 ne va surprinde la fel de mult din punct de vedere al optimizarii pentru motoarele de cautare si suntem nerabdatori sa vedem ce schimbari vor avea loc anul acesta.


Definitia oficiala a companiei Google despre site-urile spam

stop-spam-940526_1920

Compania Google pune foarte mare accent pe calitatea site-urilor si a paginilor care sunt indexate in motorul de cautare. Paginile spam nu numai ca nu pot obtine un loc fruntas in rezultatele motorului de cautare, insa acestea pot duce chiar la eliminarea site-ului din indexul Google. Optimizarea pentru motoarele de cautare este un proces lung, care implica mult timp si dedicare. Oricat de mult ti-ai dori sa obtii o pozitionare buna rapid, nu apela la tactici Black Hat SEO. Acestea nu vor trece de vigilenta Google si nu vei face decat sa te alegi cu o penalizare.

Nu toate site-urile care au o calitate inferioara sunt spam. Diferenta dintre cele doua este ca in cazul site-urilor de tip spam, dezvoltatorii acestora au apelat in mod intentionat la anumite tactici pentru a manipula motoarele de cautare, astfel incat continutul lor sa ocupe un loc fruntas in clasamentul primei pagini. Acestea fiind spunse, cum iti dai seama daca Google considera ca site-ul tau este spam?

Continuarea


Cheia succesului in SEO: o abordare holistica

keyboard-621830_1920

Ne apropiem cu pasi repezi de sfarsitul unui an care a adus o serie de schimbari in ceea ce priveste optimizarea pentru motoarele de cautare si am fost cu totii martori ai unei adaptari mai mult mai putin pozitive din partea companiilor la toate aceste modificari. Daca in urma cu cativa ani SEO insemna doar identificarea cuvintelor cheie potrivite, includerea link-urilor si obtinerea unei pozitionari bune in rezultatele motoarelor de cautare, acum lucrurile stau cu totul altfel.

Continuarea


Top 5 tendinte SEO in 2016

search-engine-optimization-715759_1920

Fara doar si poate, 2015 a fost un an plin din punct de vedere al optimizarii pentru motoarele de cautare. De la optimizarea site-urilor pentru dispozitivele mobile, pana la felul in care cel mai mare motor de cautare Google indexeaza aceste site-uri, specialistii in marketing online si SEO au fost nevoiti sa se adapteze rapid acestor schimbari. Cum ne apropiem cu pasi repezi de sfarsitul acestui an, trebuie sa ne concentram atentia asupra schimbarilor pe care ni le pregateste Google in 2016 pentru a ne putea planifica din timp o strategie eficienta de optimizare pentru motoarele de cautare.

Continuarea