Compania Google pune foarte mare accent pe calitatea site-urilor si a paginilor care sunt indexate in motorul de cautare. Paginile spam nu numai ca nu pot obtine un loc fruntas in rezultatele motorului de cautare, insa acestea pot duce chiar la eliminarea site-ului din indexul Google. Optimizarea pentru motoarele de cautare este un proces lung, care implica mult timp si dedicare. Oricat de mult ti-ai dori sa obtii o pozitionare buna rapid, nu apela la tactici Black Hat SEO. Acestea nu vor trece de vigilenta Google si nu vei face decat sa te alegi cu o penalizare.
Nu toate site-urile care au o calitate inferioara sunt spam. Diferenta dintre cele doua este ca in cazul site-urilor de tip spam, dezvoltatorii acestora au apelat in mod intentionat la anumite tactici pentru a manipula motoarele de cautare, astfel incat continutul lor sa ocupe un loc fruntas in clasamentul primei pagini. Acestea fiind spunse, cum iti dai seama daca Google considera ca site-ul tau este spam?
1. Paginile site-ului sunt virusate si afecteaza siguranta datelor clientilor
In aceasta categorie se incadreaza paginile al caror rol este de a fura datele personale ale clientilor, precum contul bancar sau cardul de credit. Paginile care il indeamna pe utilizator sa descarce un ebook, o melodie sau alt tip de continut care va afecta modul in care functioneaza computerul sau care ofera acces la datele stocate in memoria acestuia, sunt de asemenea considerate spam.
2. Redirectionarea utilizatorilor pe pagini care nu dezbat subiecte comune
Redirectionarea utilizatorului pe o alta pagina are rolul de a-l ajuta pe acesta sa aprofundeze un subiect care este doar amintit in pagina principala. Atunci cand o pagina contine un link catre o pagina doar pentru a obtine mai multi vizitatori sau pentru a promova un produs sau serviciu, Google va marca aceasta pagina ca fiind spam. Trebuie sa existe intotdeauna o legatura stransa intre pagina de pe care utilizatorul este redirectionat si pagina pe care acesta ajunge.
3. Paginile care nu includ continut de calitate
Aici se incadreaza paginile:
- care au putin continut sau al caror continut nu ii ajuta pe utilizatori;
- care contin un numar mare de cuvinte cheie, fara a avea o legatura intre ele, scopul fiind de a obtine cat mai multi vizitatori si nu de a le oferi utilizatorilor informatiile pe care le cauta;
- al caror continut nu este bine documentat si nu ofera informatii clare.
4. Paginile care au rolul de a insela vizitatorii
Site-urile care se concentreaza pe inselarea utilizatorilor sau a motoarelor de cautare si nu pe ofeririea continutului de calitate, vor fi catalogate de Google drept spam. Iata tipurile de site care fac parte din aceasta categorie:
- site-urile care copiaza sau pretind a fi un alt brand cunoscut sau site-ul oficial al unei celebritati;
- paginile web in care utilizatorii cred ca vor completa un chestionar, insa scopul este de a fura parola sau datele personale;
- site-uri care promit ca ofera un review pozitiv unui produs, fara ca cineva sa il cumpere si sa il utilizeze.