"Activitatea de link building este esentiala in procesul de SEO". Cam asa incep majoritatea articolelor pe care le gasim online in ceea ce priveste optimizarea pentru motoarele de cautare. Astfel se explica faptul ca majoritatea antreprenorilor online creeaza cat mai multe link-uri. Doar asta ii sfatuiesc specialistii, nu? Da, specialistii recomanda aceasta procedura si da, link building-ul este o componenta importanta a optimizarii unui site pentru motoarele de cautare. Ceea ce se pierde din vedere insa, in majoritatea cazurilor, este ca in spatele unei strategii de link building se afla un proces complex de care ar trebui sa tii cont. In caz contrar, nu numai ca nu vei obtine rezultatele dorite, dar te vei alege si cu o penalizare din partea Google.
Scopul motoarelor de cautare este de a oferi informatii relevante utilizatorilor, in functie de cautarile pe care acestia le inregistreaza. Crearea unor backlink-uri care lasa de dorit sau crearea unui numar mare de link-uri intr-un timp foarte scurt, nu face decat sa ii atraga atentia marelui Google, intr-un sens negativ. (a se citi activitate suspicioasa). Pentru a te ajuta sa eviti cele mai comune greseli de link building pe care le-am vazut pe diferite site-uri de-a lungul timpului, am decis sa le impartasesc cu tine.
Schimb de link-uri
Schimbul de link-uri este o metoda de link building populara in randul antreprenorilor online, insa in acelasi timp este o practica cu care cele mai populare motoare de cautare nu sunt de acord. Daca primesti email-uri prin care ti se solicita sa faci schimb de link-uri, citeste-l cu atentie. Daca nu are nimic personal, ci contine doar o serie de locatii unde utilizatorul ar dori sa plasezi link-uri catre site, aceasta este o dovada clara de spam. Cu toate acestea, exista si situatii in care schimbul de link-uri este o practica eficienta. Atunci cand vizitatorii care ajung atat pe site-ul tau, cat si pe site-ul colaboratorului tai obtin informatiile pe care le doresc. Cu alte cuvinte, fa schimb de link-uri cu companii care isi desfasoara activitate in acelasi domeniu de activitate ca si tine.
Nu tii cont de sfaturile webmasterilor
Nimeni nu stie mai bine decat specialistii online ceea ce se potriveste site-ului tau. In urma unei analize a site-ului, acestia vor identifica rapid elementele care trebuie schimbate in functie de publicul tinta. Asculta cu mare atentie ceea ce iti spun webmasterii si tine cont de sfaturile pe care ti le ofera in vedea dezvoltarii afacerii online.
Link-uri cu acelasi text ancora (anchor text)
Scopul textelor de tip ancora este de a oferi motoarelor de cautare o idee despre ceea ce gaseste utilizatorul daca acceseaza un anumit link. Textele in care incluzi link-uri catre alte site-uri trebuie sa fie originale, chiar daca targetezi aceleasi cuvinte cheie. Schimba frazele si utilizeaza cuvinte cheie similare pentru a evita penalizarile Google.
Email-uri care nu ne starnesc interesul
Zilnic primesc o multime de email-uri pe care le sterg inainte de a le deschide. Cu siguranta si tu patesti acelasi lucru. Te-ai intrebat vreodata de ce nu acorzi o sansa unui email care ajunge direct in cosul de gunoi? Iti spun eu: pentru ca nu ti-a starnit interesul. Aceeasi soarta va avea si email-ul pe care il trimiti potentialilor colaboratori daca nu acorzi mai multa atentie chiar si celor mai mici detalii. Daca viitoare cand trimiti un email, asigura-te ca are un subiect interesant, este personalizat cu numele persoanei careia i-l trimiti, este scurt si la obiect.
Nu contactezi compania dupa ce ai trimis un email
Ti-ai facut treaba; ai identificat compania/persoana cu care ti-ai dori sa colaborezi, ai cautat datele de contact, ai conceput email-ul perfect, insa au trecut 2...3...5 zile de cand ai trimis email-ul si nu ai primit nici un raspuns. Partea cea mai frustranta este ca nu stii daca persoana/compania pur si simplu nu este interesata de propunerea ta sau email-ul tau nici macar nu a fost deschis. Cea mai buna modalitate de a primi raspuns un raspuns concret este sa contactezi inca o data persoana respectiva si sa ii amintesti de email-ul pe care i l-ai trimis cu cateva zile in urma.