Ambele procese, atat cel de optimizare pentru motoarele de cautare (SEO), cat si SEM (search engine marketing) au acelasi scop si anume cresterea vizibilitatii si a autoritatii online a unui site. Principala diferenta dintre cele doua concepe este ca optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) este o parte componenta a strategiei SEM.
Ce este SEO?
SEO este procesul de optimizare a unui site si are ca scop atragea traficului organic (in mod gratuit). Acest proces se imparte in doua strategii diferite: optimizarea on-page si optimizarea off-page.
Optimizarea on-page presupune:
- identificarea cuvintelor cheie relevante afacerii;
- adaugarea unui cuvant cheie relevant in titlu, in descrierea paginii;
- incorporarea cuvintelor cheie in continutul site-ului (descrieri servicii/produse, articole etc.);
- integrarea unui buton de distribuire a articolului in Social Media;
- optimizarea vitezei de incarcare a paginii;
- URL-uri user-friendly.
Optimizarea off-page presupune:
- publicarea de anunturi;
- introducerea unui link catre site in postarile din Social Media;
- cross-linking.
Toate aceste practici contribuie la obtinerea unei pozitionari bune a site-ului in rezultatele motoarelor de cautare. Cu cat acorzi mai multa atentie acestor elemente, cu atat afacerea ta va fi mai usor de gasit in mediul online.
Ce este SEM?
SEM este o ramura a marketing-ului online care recurge la tehnici de publicitate platita pentru a obtine o expunere eficienta in mediul online. Cele mai cunoscute campanii platite care ajuta un site sa obtina un loc fruntas in rezultatele motoarelor de cautare sunt cele realizate prin intermediul Google AdWords si Bing Ads.
O campanie SEM aduce rapid pe site un numar mare de vizitatori, insa odata ce campania a luat sfarsit, traficul va scadea. In acest caz, singurii vizitatori care vor ajunge pe site sunt cei adusi de SEO. Desi rezultatele unei campanii de SEO pot fi simtite chiar si dupa cateva luni de la optimizarea site-ului, efectele acesteia sunt mult mai durabile. Asta nu inseamna ca trebuie sa renunti la dezvoltarea si implementarea unei campanii SEM. O afacere de succes in mediul online trebuie sa fie vizibila atat in anunturi pe Google, cat si in rezultatele organice ale motoarelor de cautare.