Google avertizează asupra advertorialelor pentru obținerea de link-uri

practici-SEO

 

Plasarea de articole pe bloguri și site-uri de conținut cu scopul de a obține link-uri externe este, probabil, cea mai utilizată practică de SEO off-site. Conținutul „îmbracă frumos” link-urile într-un pachet care le oferă legitimitate, dar doar dacă îndeplinesc o condiție esențială, respectiv, articolul să fie unul cu valoare informativă dovedită. Continuarea


4 Strategii SEO pe care le poti aplica chiar acum pentru afacerea ta

strategii_seo

Atunci cand incepi o noua afacere sau iti doresti dezvoltarea constanta si continua a unei idei de afaceri pusa in aplicare de ceva timp, este important sa te axezi pe nevoile de promovare ale acesteia. Atunci cand faci eforturi sustinute in ceea ce priveste optimizarea website-ului tau in cadrul motoarelor de cautare, poti reusi sa aduci cresteri semnificative din punct de vedere financiar pentru afacerea ta. Continuarea


Google modifica lungimea titlurilor si a descrierilor

seo

Tot ceea ce stiam pana acum despre meta titluri si meta descrieri se modifica radical, dupa ce Google a decis sa schimbe discret regulile jocului. Recent, motorul de cautare a inceput sa afiseze titluri si descrieri mai lungi, lucru care ar fi putut trece neobservat daca specialistii in SEO nu ar fi dat alarma imediat. Se poate sa fie vorba doar de niste teste pe care le face Google, dar viitorul este destul de clar, respectiv paginile de rezultate ale motorului de cautare incearca sa-si creasca relevanta prin afisarea unor informatii cat mai cuprinzatoare relative la continutul de dupa link-urile listate. Continuarea


Viteza de incarcare a site-ului: este sau nu nu este importanta pentru Google?

seoelite_viteza_site

Probabil s-au scris deja mii de articole de sfaturi practice pentru SEO, iar din niciunul dintre aceste articole nu a lipsit viteza de incarcare a site-ului ca element cheie in pozitionarea sa in mult ravnitele 10 pozitii de pe prima pagina. În timp ce unele voci promovau viteza ca un criteriu primordial pentru obtinerea unei pozitii bune, altele erau mai rezervate, dar admiteau ca acest aspect este important. Continuarea


Extinderea afacerii la nivel international – Episodul 1: stabilirea domeniului

international

Combinatia dintre afaceri si internet poate sa deschida oportunitati interesante, mai ales pentru business-urile deschise catre aceste oportunitati. De ce este internetul un mediu atat de bun pentru dezvoltarea unei afaceri? Ei bine, in primul rand pentru ca elimina granitele fizice, elimina distantele. Furnizorul de produse sau servicii poate sa fie la mii de kilometri distanta de beneficiar, iar relatia lor sa mearga de minune. Nu este nevoie sa-si sufle in ceafa unul altuia zi de zi pentru ca relatia lor sa decurga „ca unsa”. Suna bine, nu-i asa? Tocmai de aceea ne-am gandit sa facem un mic serial in care sa tratam cateva puncte esentiale ale unei extinderi internationale a unei afaceri online locale. Continuarea


Common Search – noul motor de cautare open source care vrea un altfel de internet

common-search

Google domina din punctul de vedere al volumului cautarilor, dar monopolul este „intepat” de o serie de proiecte independente sau sub umbrelele altor companii care incearca sa preia cote de piata sau, mai mult, sa formeze un altfel de utilizator prin propunerea unei noi abordari in ceea ce priveste relevanta informativa a rezultatelor aparute in urma unei cautari. Continuarea


Google investigheaza un hacker polonez care fura trafic de pe alte site-uri

Printr-o postare pe blog, Seo RoundTable atrage atentia webmasterilor asupra unui hacker care incearca sa pacaleasca Google in ceea ce priveste pozitionarea site-ului in rezultatele motorului de cautare. Informatiile sunt preluate de pe versiunea poloneza a forumul Google Webmaster Help. Un utilizator al carui site a fost afectat de hacker-ul polonez a postat pe forum:

„Un hacker acceseaza un site (site A) si pune in iframe subpagini cu copiile paginilor de pe alte site-uri (site B). Persoanele care detin site-ul (site B) nu sunt atacate de hacker, ci acesta doar copiaza codul de pe site si il pune pe site-ul A. Problema este ca algoritmul Google considera, in majoritatea cazurilor, versiunea puna de hacker pe site-ul A ca fiind cea originala si, ca urmare, site-ul B dispare din rezultatele motorului de cautare. Chiar si dupa ce adresa site-ului A este stearsa din indexul Google, site-ul B nu revine in rezultatele motorului de cautare.

(…) Am dori ca cineva de la Google sa rezolve aceasta problema, deoarece situatia se inrautateste in fiecare zi si afecteaza multe site-uri. Suntem victime nevinovate ale unei probleme pe care o are algoritmul care citeste copia ca fiind originalul si care apoi elimina site-ul original din clasament.”

Michal Wicinski, care ocupa functia de Search Quality Strategist la Google a solicitat mai multe informatii de la utilizatorul care s-a confruntat cu aceasta problema „Dati-mi , va rog, unele URL-uri de pe site-ul dumneavoastra care considerati ca sunt afectate de aceasta problema. Pe baza acestora voi putea fie sa va ajut personal, fie sa pases problema colegilor mei ingineri.” Dupa ce a primit raspuns, Michal a apelat la ajutorul echipei pentru a remedia problema „echipa care este responsabila de aceasta parte a motorului de cautare lucreaza la rezolvarea acestei probleme”.


Top 4 mituri SEO pe care ar trebui sa le uiti in 2016

Optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) este un proces in continua dezvoltare si este destul de dificil sa tii pasul cu toate modificarile care apar. Nici bine nu ne-am obisnuit cu un algoritm, ca Google ne da planurile peste cap si lanseaza un altul. Acesta este principalul motiv pentru care afacerile online care nu au o persoana dedicata procesului SEO, pierd pozitia pe care o ocupa in rezultatele motorului de cautare. Iata top 3 mituri SEO pe care trebuie sa le uiti in 2016:

1. „E mai bine sa ai mai multe link-uri pe site, decat continut”
Daca in urma cu cativa ani, includerea unui numar cat mai mare de link-uri pe site aproape ca iti garanta o pozitionare buna in rezultatele motoarelor de cautare, acum lucrurile nu mai stau deloc asa. Accentul se pune mult mai mult pe calitatea link-urilor, decat pe cantitatea acestora. Asadar, iti recomand sa iti concentrezi atentia asupra continutului pe care il postezi pe site si felul in care poti include link-uri relevante si de calitate pe site. Este un proces care implica mai mult timp, insa rezultatele nu vor intarzia sa apara.

2. „Pagina „Acasa” trebuie sa aiba mult continut”
Aceasta este prima pagina pe care ajunge un potential client. Ce ai vrea sa ii spui acestuia? Rezuma-te doar la cele mai importante lucruri si ofera informatii despre cine esti, ce faci, cum te pot contacta clientii (adresa, numar de telefon, adresa de email) si care este urmatorul pas pe care vizitatorul trebuie sa il urmeze. Rolul acestei pagini este de a-l ajuta pe vizitator sa isi faca o idee generala despre servciile sau produsele tale si despre istoricul companiei.

3. „Nu am nevoie de o strategie de optimizare pentru mobil”
Dispozitivele mobile, precum tabletele sau smartphone-urile castiga din ce in ce mai mult teren in fata laptop-urilor si a computerelor. Fie ca alegi ca site-ul sa fie responsive (sa se adapteze in functie de dimensiunile ecranului dispozitivului de pe care este accesat) sau dezvoltarea unui site special pentru mobil, site-ul tau trebuie sa fie disponibil pe telefon sau tableta.

4. „Imaginile nu trebuie optimizate”
Intr-adevar, a fost o perioada in care motoarele de cautare nu puneau asa de mult accentul pe imaginile incluse intr-o postare pe blog sau intr-o pagina din site. Acum insa, denumirea imaginilor in functie de continutul acesteia este un criteriu foarte important pentru Google. Atentie! Google indexeaza doar imaginile de tipul JPEG, GIF, PNG, SVG, WebP si BMP.


5 intrebari care te vor ajuta sa creezi strategia in Social Media

vector-social-media-concept_MyLU0nS__L

Fie ca incepi o noua strategie in Social Media sau ai decis sa schimbi cateva aspecte ale unei strategii deja existente, trebuie sa incepi acest proces cu cateva intrebari. Pentru a-i determina pe clienti sa actioneze asa cum vrei, trebuie sa stii foarte clar ce vrei cu adevarat; vrei ca atragi cat mai multi clienti sa dea like la pagina de Facebook, vrei sa cresti numarul vizitatorilor pe site care acceseaza site-ul direct de pe retelele de socializare etc.

Primul lucru de care trebuie sa tii cont, este stabilirea obiectivelor. Porneste de la o intrebare generala (de ex. Care este scopul de a fi activ in Social Media?” si continua prin a ajunge la o intrebare mult mai specifica (de ex. care este scopul campaniei, care sunt obiectele pe care vrei sa le atingi?).  Bineinteles, pentru a atrage cat mai multi clienti, secretul este sa iti concentrezi atentia pe beneficiile pe care le au acestia daca aleg produsele sau serviciile pe care le oferi si nu pe caracteristicile acestora. Ai grija ca atunci cand stabilesti obiectivele, acestea sa fie SMART (specifice, masurabile, accesibile, relevante si incadrate in timp).

Aceste lucruri fiind stabilite, trebuie sa te gandesti la publicul tinta. Dupa ce ai analizat cu atentie care sunt preferintele clientilor si ale potentialilor clienti si care sunt asteptarile acestora, stabileste retetele de socializare in cadrul carora se va desfasura campanie. Tot acum este momentul sa analizezi felul in care produsele si serviciile tale se incadreaza in preferintele clientilor si sa gasesti solutii eficiente care ii vor determina pe acestia sa aleaga produsele tale si nu pe cele ale concurentei.

– Cine este publicul tinta?
– Ce retele de socializare folosesc?

Urmatorul pas este sa stabilesti ce tip de continut vei posta pe retelele de socializare. Pentru a-ti fi mai usor sa determini ce retea de socializare se potriveste cel mai bine afacerii tale si tipului de continut pe care il vei posta, iata pentru ce tip de continut au devenit populare acestea:
Twitter si Facebook – subiecte de actualitate, bazate in mare masura pe postari de tipul text si imagini.
Pinterest, Instagram si Tumblr – imagini si fotografii.
YouTube, Vimeo, Vine – continut video.
LinkedIn – postari legate de mediul de afaceri.
Reddit – postari din aceeasi nisa.

Acum ca am stabilit aceste aspecte, iata care sunt intrebarile la care trebuie sa gasesti raspuns inainte de a implementa strategia in Social Media:
– Ce tip de continut vei posta pe retetele de socializare?
– Ce subiecte si mesaje vei alege pentru a sustine brand-ul?