Strategiile de optimizare SEO se schimba constant; practicile eficiente astazi, pot afecta pozitionarea site-ului tau in motoarele de cautare, maine. Odata cu acestea, se schimba si comportamentul oamenilor care nu mai au rabdare sa astepte minute in sir pana se incarca site-ul dorit sau care sunt nevoiti sa acceseze mai multe site-uri pentru a obtine informatiile dorite. In ziua de astazi, trebuie sa fii prezent acolo unde potentialii clienti te cauta, atunci cand te cauta.
Motoarele de cautare au dezvoltat de-a lungul timpului diversi algoritmi cu scopul de a oferi utilizatorilor o experienta cat mai placuta atunci cand inregistreaza o cautare. Multi antreprenori online asociaza evolutia optimizarii SEO cu moda, spunand ca solutiile si tehnicile se schimba la fel de rapid ca trendurile in moda. Insa, trebuie precizat faptul ca, articolele vestimentare care erau la moda acum 15 ani pot reveni in colectiile celor mai mari designeri, insa in domeniul informatic, odata ce unele tehnici au fost inlocuite cu altele, acestea nu mai revin niciodata.
2003 - 2006
Chiar daca primul site a fost lansat in 1991, tehnicile complexe de optimizare pentru motoarele de cautare au inceput abia in 2003, atunci cand a fost descoperit termenul "densitatea cuvintelor cheie". In acelasi an, Google a dezvoltat nu mai putin de sapte algoritmi dintre care cel care viza direct procesul de SEO purta numele de Florida. Multe afaceri online au fost afectate de lansarea acestui algoritm care avea ca scop diminuare si eliminarea paginilor care utilizau un numar mare de cuvinte cheie doar pentru a obtine o pozitionare buna in rezultatele motorului de cautare. In 2004 a fost lansat Google Suggest iar urmatorii doi ani au adus o serie de actualizari care penalizau site-urile cu continut duplicat si a adus imbunatatiri cautatii personalizate.
2007 - 2009
In aceasta perioada, Google s-a axat pe dezvoltarea unui mediu online care sa ii ajute pe utilizatori sa gaseasca rapid informatiile dorite. Cu acest scop bine definit, Google a lansat Google Trends astfel incat utilizatorii sa aiba acces la cele mai cautate cuvinte cheie. In 2009 a aparut un preview al algoritmului Caffeine, care urma sa fie lansat in 2010 si care avea ca scop integrarea indexarii si clasarea site-urilor in motorul de cautare in timp real.
Acest interval de doar 2 ani a adus imbunatatiri majore in ceea ce priveste procesul de SEO, specialistii in marketing online au inceput sa creeze continut optimizat pentru a creste vizibilitatea site-ului in rezultatele motoarelor de cautare.
2010 - 2012
Au aparut schimbari majore care i-au determinat pe antreprenorii online sa creeze continut de calitate si sa aleaga cu atentie cuvintele cheie folosite. In caz contrar, acestia era nevoiti sa suporte consecintele. In februarie 2011 a fost lansat algoritmul Panda, care a afectat pozitionarea a 12% dintre site-uri. In decursul anului, acesta a fost actualizat nu mai putin de 8 ori - in aprilie, mai, iunie, iulie, august, septembrie, octombrie si noiembrie. Dupa mai multe incercari de a crea o retea de socializare, Google a lansat in iunie 2011 Google +. In doar doua saptamani, Google + avea 10 milioane de utilizatori.
2013 - prezent
Astazi, pentru a fi vizibil pe internet trebuie sa ai un site original, optimizat pentru dispozitivele mobile (telefon, tableta), cu un meniu intuitiv, continut de calitate creat pentru a construi relatii de lunga durata cu clientii si potentialii clienti. Anul acesta, Google a lansat trei algoritmi, dintre care cel mai cunoscut este Mobilegeddon.
Acum ca am inteles mai bine modul prin care a evoluat optimizarea SEO, nu ne ramane decat sa se concentram atentia asupra noutatilor pe care ni le rezerva viitorul motoarelor de cautare.