Conform unui raport publicat de catre Dr. Peter J. Meyers pe site-ul Moz, anul 2015 nu a fost lipsit de surprize in ceea ce priveste pozitionarea celor mai mari brand-uri in cadrul motorului de cautare Google. Datele au fost obtinute dupa o monitorizare zilnica a unui numar de 10.000 de cuvinte cheie, de la 1 decembrie 2014 pana la 1 decembrie 2015, iar pe baza acestora top 5 domenii care au primit cea mai mare expunere pe Google in 2015 sunt:
1. en.wikipedia.com
2. www.amazon.com
3. www.facebook.com
4. www.youtube.com
5. www.yelp.com
Este important de mentionat faptul ca aceste informatii se refera doar la site-urile care sunt afisate in listarea organica a Google, aici nefiind incluse cele care au obtinut aceste rezultate datorita campaniilor PPC (pay-per-click).
De asemenea, raportul nu se rezuma doar la domeniile care au avut cea mai buna expunere pe Google, insa le analizeaza si pe cele care au crescut in popularitate din acest punct de vedere. Pe primele 5 pozitii se claseaza:
www.Amazon.com
www.Etsy.com
www.Youtube.com
www.Food.com
Play.Google.com.
Etsy a facut progrese uriase, de pe locul 81 in decembrie 2014, clasandu-se pe 31 in decembrie 2015. Instragram, desi nu se afla in top 5 site-uri care au crescut in popularitate, a ajuns sa ocupe pozitia 57, anul trecut fiind pe locul 141. Foarte interesant este faptul ca din acest top fac parte doua companii detinute de Google, si anume YouTube si Google Play.
Ca in fiecare competitie, acolo unde este un invingator, trebuie sa fie si un invins. Site-urile care au decazut cel mai mult in 2015, sunt:
1. www.twitter.com
2. en.wikipedia.com
3. www.ebay.com
4. www.pinterest.com
5. www.yelp.com
Reteaua de socializare Twitter a suferit o coborare de pe locul 6, pe locul 15. Compania eBay nu se mai incadreaza nici ea in top 10, coborand de pe locul 9, pe locul 17. Suntem convinsi ca si anul 2016 ne va surprinde la fel de mult din punct de vedere al optimizarii pentru motoarele de cautare si suntem nerabdatori sa vedem ce schimbari vor avea loc anul acesta.