Optimizarea eficienta a afacerilor cu mai multe locatii

13 iulie 2015

Companiile care isi desfasoara activitatea in mai multe locatii trebuie sa acorde o importanta sporita optimizarii acestora. Ceea ce pierd din vedere majoritatea managerilor acestor companii este faptul ca rezultatele pe care le ofera o optimizare in functie de locatia afacerilor sunt mult mai importante decat obtinerea unei pozitionarii bune in rezultatele motoarelor de cautare. Iar optimizarea corecta a afacerii in functie de locatia in care aceasta se afla, este vitala.

Studiile in acest sens arata ca 92% dintre utilizatori navigheaza pe Internet pentru a gasi o companie locala, iar numarul continua sa creasca. Posiblitatea de a accesa Internetul de pe telefonul mobil este principalul motiv care contribuie la cresterea numarului de cautari care targeteaza companiile din zona cea mai apropiata de utilizator. Optimizarea locala ofera o serie de beneficii, de la cresterea vizibilitatii in randul utilizatorilor locali, pana la imbunatatirea reputatiei companiei la nivel local. 

Pentru a obtine rezultatele pe care le doresti, optimizarea SEO locala trebuie realizata pe mei multe nivele, de la site, pana la continut dedicat utilizatorilor locali. De asemenea, clientii existenti joaca un rol important in optimizarea locala corecta a unei afaceri. Continutul review-urilor pe care acestia le posteaza pe site-ul tau sau articolele in care scriu despre experienta pe care au avut-o in diferite locatii ale afacerii tale (similaritati si diferente).

Optimizarea locala la nivelul site-ului
Desi tendinta este de a creea pagini care ofera informatii despre intreaga regiune in care se afla afacerea, paginile locale sunt mult mai eficiente. De exemplu, afacerea ta are 5 sedii in cele mai importante orase din tara din punct de vedere al dezvoltarii unui brand, Bucuresti, Timisoara, Cluj-Napoca, Ploiesti si Oradea. Pentru a atrage mai multi clienti la sediul din Timisoara, mult mai eficient este sa te concentrezi pe acest oras si nu pe intreaga regiune din care face parte, si anume Banatul. Care aspecte care influenteaza optimizarea locala sunt la nivelul site-ului sunt:
- calitatea globala a site-ului - optimizarea titlurilor, alegerea cuvintelor cheie, optimizarea descrierilor produselor, viteza de incarcare a site-ului, optimizarea pentru telefonul mobil, continutul de calitate - toate aceste aspecte sunt esentiale atat pentru potentialii clienti, cat si pentru motoarele de cautare.
- calitatea paginii de contact - aceasta trebuie sa contina modalitatile prin care clientii te pot contacta (adresa, telefon, email, chat live etc.) si alte informatii care le-ar putea fi de folos precum orarul sau o harta. Pe langa aceste elemente, o practica eficienta este crearea unor promotii diferite pentru fiecare sediu.

Optimizarea locala prin intermediul continutului
Continutul nu se refera doar la descrierile produselor si articolele de pe blog, dar si la titlurile utilizate si URL-ul fiecarei pagini. Secretul unei pozitionari bune in rezultatele motoarelor de cautare se datoreaza in special continutului relevant, unic. Adaugarea locatiei in textele de pe site ii va ajuta pe clienti sa gaseasca mai usor afacerea ta, dar in acelasi timp, Google va intelege afacerea ta la nivel local. Alte elmente care contribuie la crearea continutului optimizat in functie de locatie:
- parerile clientilor;
- preluarea unor stiri locale;
- studii de caz.

Reputatia afacerii la nivel local
Parerile clientilor reprezinta cea mai buna carte de vizita a unei companii. Cu toate acestea, studiile arata ca majoritatea clientilor multumiti nu lasa review-uri pe site. Solutia? Contacteaza-i si roaga-i sa iti lase un review pe site. Stiai ca este nevoie de 12 review-uri pozitive pentru fiecare review negativ pentru a castiga increderea potentialilor clienti?

Pentru a obtine rezultatele dorite, axeaza-te pe informatiile de care clientii locali au nevoie. De la optimizarea site-ului si a continutului, pana la incurajarea clientilor sa lase un comentariu despre experienta de cumparare contribuie la cresterea vizibilitatii locale.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram