Cum sa utilizezi corect retelele de socializare?

24 martie 2015

Prima retea de socializare a fost MySpace, lansata in iulie 2003, fiind urmata de LinkedIn, Facebook, Twitter, Pinterest, Google Plus. In ziua de astazi, peste 70% din utilizatorii de Internet sunt activi pe retelele de socializare, iar 71% dintre acestia acceseaza profilele din social media de pe telefonul mobil. Retelele de socializare sunt un instrument de marketing eficient, care nu ar trebui sa lipseasca nici unei firme, indiferent de marime. Pe langa faptul ca iti poti promova serviciile si produsele, retelele de socializare si rolul de a dezbate anumite subiecte impreuna cu clientii si potentialii clienti. 

Oamenii prefera sa utilizeze retele de socializare pentru a afla informatii despre compania si produsele tale in special datorita faptului ca accesul este gratuit si usor de accesat. Pentru a beneficia de aantajele pe care le ofera, o companie trebuie sa realizeze o strategie de social media marketing pornind de la urmatoarele intrebari:
- Care sunt obiectele tale?
- Care este publicul tinta?
- Ce tip de continut vei publica pe paginile tale din social media?
- Care sunt retelele de socializare pe care vei fi prezent?

Cu cat intelegi mai bine diferentele dintre retelele de socializare, cu atat vei ajunge mai rapid la publicul tinta. De exemplu, daca vrei sa angajezi oameni noi in echipa ta, cel mai indicat este sa utilizezi LinkedIn, iar daca ai un blog complex si vrei sa promovezi articolele realizate poti face acest lucru pe Facebook.

Facebook
Facebook este reteaua de socializare care ii ajuta pe antreprenorii online sa comunice cu clientii si potentialii clienti. In acelasi timp, Facebook le permite clientilor sa intearctioneze intre ei, sa dezbata aceleasi subiecte sau sa isi spuna parerea despre un produs sau un serviciu. Te poti inspira din discutiile clientilor tai pentru a crea articole pe blog, pentru a adauga o noua postare pe Facebook sau chiar pentru a imbunatati un produs.

Twitter 
Spre deosebire de Facebook, utilizatorii Twitter trebuie sa se incadreze in 140 de caractere atunci cand scriu o postare. Aceasta retea de socializare este folosita in special pentru a afla rapid raspunsul la o intrebare. Datorita numarului mare de postari (in media 2-5 postari/pers/zi), acestea sunt vizibile o scurta perioada de timp. Daca postarea ta a fost "retweeted", adica preluata de alt utilizator si postata pe pagina acestuia, aceasta va ajunge mult mai mare de persoane.

Pinterest
Pinterest se bazeaza mai mult pe imagini de calitate si mai putin pe text-ul care o insoteste. Desi aceasta retea de socializare poate fi utilizata si de companiile care ofera clientilor servicii, un succes mult mai mare il au magazinele, atat online, cat si offline care comercializeaza un numar mare de produse. Incearca sa fi cat mai original in crearea imaginilor pentru produsele tale si vei atrage un numar impresionant de clienti.

LinkedIn
LinkedIn este reteaua de socializare dedicata mediului de afaceri. O pagina pe aceasta retea de socializare poate aduce oameni noi echipei tale de profesionisti si te ajuta sa tii legatura cu alte companii.

In functie de nevoile afacerii tale, utilizeaza reteaua de socializare care ajuta la indeplinirea obiectivelor. Odata realizate si actualizate conturile din social media, nu uita sa incluzi butoane de distribuire a articolelor din site.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram