Cum sa iti optimizezi site-ul WordPress cu Yoast

26 februarie 2015

Yoast, plugin-ul dezvoltat de WordPress pentru facilitarea procesului de SEO este un element esential in optimizarea site-ului tau pentru motoarele de cautare. Fie ca detii un site de prezentare, un magazin online sau un blog, acesta trebuie sa vizibil in motoarele de cautare, adica are nevoie de optimizare SEO. Yoast iti permite optimizarea rapida a site-ului tau, de la descrieri si tag-uri meta, pana la identificarea cuvintelor cheie relevante, optimizarea titlurilor paginilor si cele ale articolelor si a URL-urilor fiecarei pagini. Fiind un instrument foarte usor de utilizat, dar care aduce multiple beneficii afacerilor online, plugin-ul WordPress Seo by Yoast a devenit rapid preferatul antreprenorilor online. Asadar, optimizarea utilizand Yoast se realizeaza pe mai multe nivele: titlul SEO, descrieri meta, cuvinte cheie meta, analiza paginii, cuvant cheie principal, optiuni avansate si distribuire pe reteaua de socializare Facebook.

Titlul SEO
Titlul SEO este titlul paginii sau articolului pe care il adaugi pe site. Atunci cand se inregistreaza o cautare pe Google, acesta este scris cu albastru inchis. Este foarte important ca titlul sa fie optimizat corespunzator mai ales ca motoarele de cautare pun foarte mare accent pe pozitionarea cuvantului cheie in construirea titlului. Cu cat este mai la inceputul titlului, cu atat motoarele de cautare ii vor oferi mai multa credibilitate si automat, articolul sau pagina va obtine o pozitionare mai buna. Mai mult, persoanele care inregistreaza o cautare acorda mai multa atentie paginilor si articolelor care incep cu un cuvant cheie.

Descrieri Meta
Descrierea Meta este ceea ce utilizatorul citeste atunci cand a gasit pagina sau articolul tau indexat de Google. Desi ai numai 156 de caractere la dispozitie, incearca sa surprinzi esentialul astfel incat cititorii sa stie exact ce informatii gasesc daca acceseaza pagina. Atunci cand site-ul tau apare pe prima pagina in Google, insa pe o pozitie inferioara, descrierea Meta trebuie sa fie mult mai bine scrisa pentru a-i determina pe utilizatori sa acceseze pagina.

Cuvinte cheie Meta
Cuvintele cheie Meta se diferentiaza de cuvintele cheie clasice prin faptul ca acestea apar in codul sursa al paginii. Ceea ce trebuie sa retii atunci cand realizezi lista cuvintelor cheie Meta este ca acestea trebuie sa reflecte cu precizie continutul paginii. Cu cat acestea sunt mai apropiate de continutul site-ului, cu atat numarul vizitatorilor care vor ajunge pe pagina ta, va creste.

Cuvant cheie principal
Cuvantul cheie principal, sau Focus Keyword este cuvantul pentru care articolul tau vrei sa fie gasit online.

Analiza paginii
Dupa ce ai completat toate campurile de mai sus si dupa ce ai salvat modificarile facute,  WordPress Seo by Yoast pagina sau articolul au va primi o bulina colorata, cea verde fiind cea pentru o optimizare completa.

Optiuni Avansate
Aici poti seta mai multe optiuni cum ar fi:
- Meta robots Index;
- Meta Robots Follow;
- Meta Robots Advanced;
- Includere harta site;
- Harta site principala;
- Canonical URL;
- 301 redirect.

Retea sociala
Utilizatorul poate posta un articol sau o pagina direct pe Facebook, folosind titlul, descrierea si imaginea dorita.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram