Cum influenteaza structura site-ului procesul de SEO?

2 martie 2015

Desi majoritatea antreprenorilor online nu acorda o importanta foarte mare structurii site-ului, aceasta este un element important in procesul de SEO. Structura site-ului poate influenta doua elemente esentiale: pozitionarea in motorul de cautare Google si ii ofera vizitatorului o experienta de navigare placuta. 

Structura site-ului tai le ofera atat vizitatorilor, cat si motorului de cautare Google indicii despre continutul fiecarei pagini. Astfel, Google va indexa continutul relevant domeniului tau de activitate. Un site cu o structura usor de parcurs si cu pagini foarte clar delimitate are sanse mult mai mari de a fi distribuit pe alte site-uri de profil sau chiar pe retelele de socializare. Atunci cand ajunge pe site-ul tau, vizitatorul isi doreste sa gaseasca rapid informatia dorita.

Structura ideala a unui site este sub forma unei piramide, varful acesteia fiind ocupat de pagina principala (Acasa/Home). Apoi urmeaza fiecare categorie (servicii, produse, contact etc.) care cuprinde una sau mai multe pagini. Specialistii recomanda ca site-ul tau sa aiba intre 2 si 7 sectiuni principale, in functie de cantitatea de continut care este adaugat pe site. Acestea pot fi impartire in subsectiuni aproximativ egale. Continutul trebuie grupat in functie de subiect.

Acum ca structura site-ului a fost stabilita, alege cu atentie numele fiecarei sectiuni. Cea mai buna modalitate este de a include in titlul si continutul unei pagini cuvintele cheie pe care potentialii clienti le cauta. Alege intotdeauna titluri scurte, usor de retinut si revelante subiectului dezbatut in cadrul acestora. Mai mult, fiecare pagina din varful piramidei trebuie sa il trimita pe vizitatori pe subpaginile acesteia si invers.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram