Cum sa dezvolti un brand pe Instagram?

4 mai 2015

Cu un numar de peste 300 de milioane de utilizatori activi lunar, Instagram este un instrument de marketing care joaca un rol esential in dezvoltarea unei afaceri. Fiind o retea de socializare atat de populara, aceasta putand fi accesata de pe iOS, Android sau de pe versiunea web, brand-uri din intreaga lume utilizeaza Instagram.

Top 5 cele mai mari brand-uri care utilizeaza Instagram

1. Nike - 10,7 milioane de urmaritori.
2. National Geographic - 10,6 milioane de urmaritori.
3. Victoria's Secret - 9,7 milioane de urmaritori.
4. Forever21 - 5,5 milioane de urmaritori.
5. H&M - 4,9 milioane de urmaritori.

Primul pas in crearea unui profil de Instragram eficient este sa te documentezi. Pentru a crea o strategie puternica este esential sa:
- stabilesti exact ce tip de persoane vrei sa atragi;
- ce hashtag-uri folosesc la imaginile lor;
- care sunt cele mai populare hashtag-uri in domeniul tau de activitate;
- ce postari distribuie;
- la ce postari dau like.

Odata stabilite aceste aspecte trebuie sa iti concentrezi atentia asupra dezvoltarii strategiei propriu-zise.

Foloseste #hastagurile potrivite
Hashtag-urile sunt un element specific retelei de socializare Instagram, iar descoperirea celor mai populare hashtag-uri te va ajuta sa atragi un numar mare de utilizatori care sa iti urmareasca profilul. Faptul ca adaugi hashtag imaginilor tale ii va ajuta pe utilizatori sa gaseasca mai rapid imaginile tale atunci cand inregistreaza o cautare. Cele mai populare 10 hashtag-uri folosite pe Instagram sunt:

1. #love - utilizat in peste 883 de milioane de fotografii.
2. #instagood - peste 402 milioane.
3. #me - peste 363 milioane.
4. #tbt - peste 340 milioane.
5. #cute - peste 325 de milioane.
6. #follow - peste 323 milioane.
7. #followme - peste 311 milioane.
8. #photooftheday - peste 305 milioane.
9. #happy - peste 291 milioane.
10. #tagsforlikes - peste 289 milioane.

Pentru a obtine un impact mai mare asupra vizitatorilor, utilizeaza hashtag-ui in numele de utilizator sau in descrierea profilului, in descrierea imaginilor sau in comentarii. De asemenea, daca urmeaza sa participi la un eveniment creaza sau utilizeaza un hashtag existent care sa descrie acel eveniment.

Distribuie imaginile din Instagram pe mai multe retele de socializare
Imaginile reprezinta una dintre cele mai eficiente metode de a implica potentialii clienti in dezbaterea unor subiecte interesante. Distribuie imaginile de pe profilul tau de Instagram pe alte retele de socializare precum Facebook, Twitter, Google+ pentru a iti face cunoscut profilul de Instagram.

Creaza promotii si evenimente pentru urmaritorii tai
Evenimentele si promotiile sunt un bun prilej de a determina clientii si potentialii clienti sa vorbeasca despre compania si produsele/serviciile tale. Studiile arata ca utilizatorii Instagram se implica in concursuri si promotii, ceea ce poate duce chiar la realizarea continutului in locul tau.

 

 

 

 

 

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram