Optimizarea SEO este un procedeu care se schimba in permanenta, iar odata cu aceste schimbari apar si tot felul de mituri. Dezinformarea este una dintre cele mai intalnite probleme de care se lovesc antreprenorii online, ceea ce, in timp, poate duce la esecul unei afaceri online. Faptul ca modul in care functioneaza si ce presupune optimizarea SEO nu este clar inteleasa de antreprenorii isi pune amprenta pe site-ul acestora. Cele mai comune mituri pe care ar trebui sa le ignori sunt:
Optimizarea pentru motoarele de cautare se realizeaza o singura data
SEO este un proces care trebuie realizat constant, mai exact la orice adaugare a unui text nou, a unei pagini, descrieri de produs sau articol pe blog. Modul in care rezultatele cautarilor sunt afisate in cadrul motorului de cautare Google se schimba, apar algoritmi noi, iar odata cu aceste modificari se schimba si obiceiurile de cautare ale utilizatorilor.
Domeniile de nivel superior (TLD) ofera o pozitionare mai buna in motorul de cautare
Domeniile .com sunt cele mai utilizate, iar aproximativ 98% dintre rezultatele unei cautari sunt nume de domenii care contin extensia .com. Domeniul trebuie ales in functie de publicul tinta. De exemplu, daca te adresezi romanilor, site-ul va obtine o pozitionare mai buna in rezultatele motoarelor de cautare daca utilizeaza un CcTLD (domeniu de nivel superior specific unei anumite tari, in acest caz .ro). Continutul de calitate conteaza mult mai mult decat domeniul unui site.
SEO ofera rezultate imediate
Optimizarea motoarelor de cautare necesita timp si o documentare amanuntita asupra domeniului de activitate al unei afaceri online, asupra produselor si serviciilor acestora, dar mai ales asupra concurentei. Motoarele de cautare indexeaza un site dupa o anumita perioada de timp, perioada in care trebuie sa actualizezi constant continutul site-ului.
SEO garanteaza prima pozitie in motoarele de cautare
Pentru a fi mai usor sa intelegi cat de falsa este aceasta afirmatie trebuie sa iei in calcul faptul ca o pagina Google cuprinde 10 pozitii si sute sau chiar mii de site-ul care vizeaza un loc din cele 10. Cu alte cuvinte, pentru a obtine un loc in prima pagina a motoarelor de cautare, trebuie sa iei locul unui alt site. Recomandarea noastra este sa eviti companiile care garanteaza prima pozitie in rezultatele motoarelor de cautare.
Nu trebuie sa cauti cuvintele cheie potrivite
Identificarea cuvintelor cheie potrivite reprezinta cel mai important element al unei campanii de optimizare SEO de succes. Unul dintre cele mai exacte si usor de folosit instrumente care te ajuta sa identifici cuvintele cheie potrivite pentru afacerea ta este Keyword Planner de la Google. Pentru rezultate eficiente, concentreaza-te pe obiceiurile de cautare ale clientilor si nu pe identificarea propriu-zisa a cuvintelor cheie.
Daca ai facut una dintre greselile mai sus mentionate trebuie sa stii ca acestea pot fi indreptate. Acum ca stii care sunt cele mai comune mituri in optimizarea SEO, optimizeaza-ti site-ul in functie de acestea.