Cum sa eviti o penalizare Google?

22 iunie 2015

Actualizarile constante pe care Google le dezvolta afecteaza din ce in ce mai multe site-uri, ceea ce duce la pierderea unei bune pozitionari in rezultatele motorul de cautare si la scadea substantiala a veniturilor. Din dorinta de a oferi utilizatorilor informatii cat mai precise, Google ridica standardele de optimizare SEO. Vestea buna este ca poti lua masuri de precautie inainte ca un nou algoritm sa fie lansat, iar afacerea ta sa aiba de suferit:

Construieste un brand online
Un brand online nu se rezuma doar la un site care arata foarte bine si care ofera informatii utile vizitatorilor. Motorul de cautare doreste calitate inainte de toate. Important este ca Google nu iarta pe nimeni atunci cand vine vorba de o optimizare corecta. Site-uri precum BMW, Washington Post sau chiar WordPress au fost penalizate din diferite motive, de la includerea pe site a paginilor de intrare (doorway pages), pana la vanzarea de link-uri. Cele mai bune practici pentru a construi un brand online sunt:
- prezenta in social media - numarul de like-uri reprezinta o garantie pentru Google si anume faptul ca poate avea in credere in brand-ul respectiv;
- aspect placut al site-ului;
- cautarile in functie de brand - chiar daca afacerea ta este la inceput de drum, atunci cand un potential client inregistreaza o cautare care include numele afacerii, Google ii acorda o mai mare atentie.

Castiga increderea clientilor si mai apoi a motorului de cautare Google
Obtinerea unei pozitionari bune in rezultatele motorului de cautare Google este o combinatie din 3 elemente esentiale:
- relevanta - continutul site-ului trebuie sa includa informatii specifice domeniului de activitate: imagini, articole pe blog, descrierea serviciilor sau a produselor.
- autoritate - poate fi castigata prin diverse practici atat online: continut, link-uri, premii, mentiuni, presa, citate, social media, cat si offline: sponsorizari, participarea in calitate de speaker la diferite evenimente.
- incredere - sectiunea "parerea clientilor", garantie de restituire a banilor in cazul in care clientul nu este multumit de produs/serviciu, actualizarea constanta a blog-ului, personalizarea site-ului in functie de obiective.

Densitatea cuvintelor cheie 
Utilizarea excesiva a unor cuvinte cheie atat in continutul unei pagini, cat si in titlu sau in descrierile meta nu face decat sa atraga atentia Google intr-un mod negativ. In aceeasi categorie intra si adaugarea cuvintelor cheie scrise in aceeasi culoare cu background-ul, astfel incat ele sa nu poata fi observate. Renunta la aceste doua practici si include un numar moderat de cuvinte cheie care ii ajuta pe clienti sa gaseasca mai usor informatiile care ii intereseaza.

Evita continutul duplicat
Fie ca utilizezi acelasi continut pe doua pagini diferite din site-ul tau, fie ca ai copiat textul de pe alt blog sau site, motoarele de cautare pot depista rapid acest lucru. Aceasta este una dintre cele mai periculoase practici care pot afecta o afacere online o perioada lunga de timp. Daca ai apelat la aceasta tehnica de "manipulare" a motoarelor de cautare, sterge cat mai repede acest continut de pe site.

Primul pas a fost facut: te-ai familiarizat cu cele mai comune greseli SEO pe care le fac antreprenorii online. Acum trebuie sa pui in practica ceea ce ai invatat, sa analizezi paginile si articolele mai vechi si sa acozi o atentie sporita acestor elemente inainte de a posta continut nou.

 

 

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram