Cu toti stim ca optimizarea motoarelor de cautare este un proces care ajuta la dezvoltarea unei afaceri online, insa majoritatea antreprenorilor scapa din vedere lucruri esentiale. Una dintre cele mai intalnite erori este ca multi antreprenori considera ca SEO si PPC (pay per click) inseamna acelasi lucru. Diferenta dintre cele doua este ca in cazul unei campanii PPC trebuie sa platesti o anumita suma de bani pentru a obtine o pozitionare buna in motoarele de cautare. Optimizarea SEO se bazeaza pe obtinerea naturala a unei pozitionari bune in motoarele de cautare. O campanie PPC ar trebui sa fie perceputa ca fiind o parte componenta a procesului de SEO.
Pentru a alege compania potrivita care sa se ocupe de strategia de optimizare a site-ului tau este esential sa intelegi cum functioneaza si ce presupune acest proces. Asadar, cele mai comune lucruri despre SEO pe care antreprenorii online nu le inteleg sunt:
Seo este un intreg proces
Acesta presupune o analiza amanuntita a site-ului pentru a stabili care sunt elementele care pot fi imbunatatite. De exemplu, in cazul unui site cu 10-15 pagini poti optimiza titlurile, descrieri si etichetele meta si poti identifica cuvintele cheie relevante. Apoi te poti concentra pe optimizarea imaginilor si a materialelor care pot fi descarcare de pe site (e-book-uri, oferte, reviste etc.) si poti modifica textele existente astfel incat sa includa cuvintele cheie stabilite anterior. In plus, optimizarea SEO nu iti va oferi rezultatul dorit daca aceste practici nu sunt utilizate cu regularitate. De fiecare daca cand este adaugata o descriere de produs, un articol pe blog sau o imagine sau aceasta trebuie sa fie optimizata pentru motoarele de cautare. In caz contrar, concurenta va profita de faptul ca site-ul tau nu este optimizat constant si ii va putea lua locul foarte usor in rezultatele motoarelor de cautare.
Seo nu inlocuieste un produs bun
Daca produsul pe care il comercializezi are unele probleme de functionalitate sau de design trebuie sa incepi prin a acorda mai multa atentie produsului in sine si mai apoi promovarii acestuia in mediul online. Iti doresti ca atunci cand un client achizitioneaza produsul tau, sa fie multumit de calitatea acestuia si sa se reintoarca pe site-ul tau. In plus, feedback-ul din partea clientilor te poate ajuta foarte mult in procesul de pozitionare in locurile fruntase ale motoarelor de cautare.
Este nevoie de timp pentru a obtine rezultatele dorite
Faptul ca ai optimizat paginile site-ului tau nu inseamna ca vei aparea imediat pe prima pagina a motoarelor de cautare. Trebuie sa castigi increderea Google prin adaugarea constanta a continutului relevant pentru domeniul tau de activitate. Cel mai important aspect sa te axezi pe cresterea pe termen lung, daca astazi ocupi o pozitie fruntasa in rezultatele motoarelor de cautare, maine poti ocupa ultima pozitie de pe prima pagina. Analizeaza evolutia campaniei SEO si vezi ce rezultat a avut aceasta intr-o luna, nu intr-o zi.
Nu te lasa pacalit de companii care garanteaza prima pozitie in Google! Alege sa lucrezi cu specialisti care se concentreaza pe dezvoltarea strategiilor care iti aduc beneficii pe termen lung.