Tot ceea ce stiam pana acum despre meta titluri si meta descrieri se modifica radical, dupa ce Google a decis sa schimbe discret regulile jocului. Recent, motorul de cautare a inceput sa afiseze titluri si descrieri mai lungi, lucru care ar fi putut trece neobservat daca specialistii in SEO nu ar fi dat alarma imediat. Se poate sa fie vorba doar de niste teste pe care le face Google, dar viitorul este destul de clar, respectiv paginile de rezultate ale motorului de cautare incearca sa-si creasca relevanta prin afisarea unor informatii cat mai cuprinzatoare relative la continutul de dupa link-urile listate.
Ce modificari nu au scapat de ochiul fin al specialistilor? În primul rand, titlurile s-au extins semnificativ de la 50 – 60 de caractere la 70 de caractere, ceea ce inseamna ca au castigat, in medie unul sau doua cuvinte, devenind astfel mai explicite. În al doilea rand descrierile devin si ele mai relevante, extinzandu-se cu 100 de caractere pe rand, iar numarul de randuri a crescut de la trei de la doar doua randuri cu care eram obisnuiti. Descrierile pot forma acum o imagine mai clara asupra continutului de dupa link, iar utilizatorul ar avea posibilitatea de a a fi mult mai selectiv inainte sa de click catre rezultatul care i se pare cel mai relevant.
Long title tags being tested again in the SERPs. Seeing 69 and 70 character results today. pic.twitter.com/esiKTctV96
— Ross Hudgens (@RossHudgens) May 6, 2016
Meta titlurile si meta descrierile extinse sunt in faze de testare si nu se stie inca daca Google le va aplica la scara larga. Asadar, nu trebuie sa intri in panica si sa modifici tot site-ul, mai ales daca ceea ce ai facut pana acum a dat rezultate.
Unele voci din industrie spun ca aceasta schimbare a avut un impact pozitiv, asa ca Google ar putea sa o permanentizeze. În cazul in care va deveni o regula, lupta pentru relevanta continutului va deveni una si mai acerba.