Internetul este adevaratul „taram al tuturor posibilitatilor”. Cu siguranta cunosti povestile unor antreprenori care au construit companii de miliarde de dolari dor exploatand internetul. În fiecare zi apar afaceri diverse care se bat sa ajunga in fata clientilor potentiali, in special prin pozitionarea in motoarele de cautare. În aceasta lupta, serviciile de optimizare, respectiv SEO sunt vazute ca solutia „miraculoasa” care poate „zdrobi concurenta” pentru a asigura acel prim loc confortabil in rezultatele oferite de motoarele de cautare.
Orice proprietar de site comercial isi doreste sa fie acolo sus, pe primele locuri ale primei pagini de rezultate, acolo unde se aduna toti clientii potentiali. Clientul care apeleaza la un serviciu de SEO are un obiectiv pe cat de simplu de enuntat, pe atat de complex de realizat: „vreau sa fiu pe prima pagina pentru cuvantul X si repede!” Ei bine situatia nu sta tocmai asa, mai ales daca vorbim de un domeniu larg, cum ar fi, sa spunem, hainele sport. Este practic imposibil ca un magazin online nou sa ajunga pe prima pagina de rezultate pentru cautarile care implica termenul cheie „haine sport”. Pentru asemenea performante este nevoie de un efort sustinut, mai ales daca ne uitam la numarul de rezultate apar deja la cautarea dupa acest termen, aproximativ 4.750.000. Practic, un site nou va trebui sa se „lupte” cu toate aceste rezultate indexate deja pana sa ajunga pe o pozitie onorabila si rentabila.
Eforturile sunt de durata si nu exista inca o reteta universala care da rezultate garantate. Daca ar exista asa ceva, toti ar aplica-o, iar prima pozitie ar deveni practic neincapatoare pentru puzderia de site-uri care s-ar inghesui sa o ocupe. Ar fi chiar tragic. Clientul trebuie sa dea dovada de rabdarea si sa accepte faptul ca optimizarea pentru motoarele de cautare nu este o „solutie fulger”, „miraculoasa”, care ofera pozitionare buna in rezultatele motoarelor de cautare si, implicit, a unei „avalanse” de comenzi.
O strategie de succes se bazeaza pe analiza permanenta a pietei, pe identificarea comportamentului de cautare a clientilor de pe nisa pe care actioneaza site-ul de optimizat si pe operarea modificarilor dictate de aceste comportamente de cautare. Cel mai important aspect este insa continutul, care „agata” motoarele de cautare si favorizeaza o indexare naturala, sanatoasa si de durata. Continutul relevant si dinamic este avantajul competitiv al unui site in lupta pentru pozitionare in rezultatele motoarelor de cautare.
Un serviciu profesional de SEO nu promite miracole, ci rezultate durabile, bazate pe actiuni, tehnici si strategii adaptate de specificul nisei clientului.