Optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) este un proces in continua dezvoltare si este destul de dificil sa tii pasul cu toate modificarile care apar. Nici bine nu ne-am obisnuit cu un algoritm, ca Google ne da planurile peste cap si lanseaza un altul. Acesta este principalul motiv pentru care afacerile online care nu au o persoana dedicata procesului SEO, pierd pozitia pe care o ocupa in rezultatele motorului de cautare. Iata top 3 mituri SEO pe care trebuie sa le uiti in 2016:
1. "E mai bine sa ai mai multe link-uri pe site, decat continut"
Daca in urma cu cativa ani, includerea unui numar cat mai mare de link-uri pe site aproape ca iti garanta o pozitionare buna in rezultatele motoarelor de cautare, acum lucrurile nu mai stau deloc asa. Accentul se pune mult mai mult pe calitatea link-urilor, decat pe cantitatea acestora. Asadar, iti recomand sa iti concentrezi atentia asupra continutului pe care il postezi pe site si felul in care poti include link-uri relevante si de calitate pe site. Este un proces care implica mai mult timp, insa rezultatele nu vor intarzia sa apara.
2. "Pagina "Acasa" trebuie sa aiba mult continut"
Aceasta este prima pagina pe care ajunge un potential client. Ce ai vrea sa ii spui acestuia? Rezuma-te doar la cele mai importante lucruri si ofera informatii despre cine esti, ce faci, cum te pot contacta clientii (adresa, numar de telefon, adresa de email) si care este urmatorul pas pe care vizitatorul trebuie sa il urmeze. Rolul acestei pagini este de a-l ajuta pe vizitator sa isi faca o idee generala despre servciile sau produsele tale si despre istoricul companiei.
3. "Nu am nevoie de o strategie de optimizare pentru mobil"
Dispozitivele mobile, precum tabletele sau smartphone-urile castiga din ce in ce mai mult teren in fata laptop-urilor si a computerelor. Fie ca alegi ca site-ul sa fie responsive (sa se adapteze in functie de dimensiunile ecranului dispozitivului de pe care este accesat) sau dezvoltarea unui site special pentru mobil, site-ul tau trebuie sa fie disponibil pe telefon sau tableta.
4. "Imaginile nu trebuie optimizate"
Intr-adevar, a fost o perioada in care motoarele de cautare nu puneau asa de mult accentul pe imaginile incluse intr-o postare pe blog sau intr-o pagina din site. Acum insa, denumirea imaginilor in functie de continutul acesteia este un criteriu foarte important pentru Google. Atentie! Google indexeaza doar imaginile de tipul JPEG, GIF, PNG, SVG, WebP si BMP.