Pozitia pe care site-ul tau o ocupa in rezultatele celui mai mare motor de cautare, Google, este foarte importanta. Faptul ca apari pe prima pagina atunci cand un utilizator introduce un cuvant cheie relevant afacerii tale (de ex. haine online, haine ieftine, haine copii etc.) inseamna ca potentialii clienti si clientii existenti vor ajunge mai rapid la produsele si serviciile pe care le oferi. Cu cat clientii ajung mai rapid la afacerea ta, cu atat numarul vizitatorilor pe site va creste.
Procesul care sta la baza obtinerii unei pozitionari bune in motorul de cautare, asa cum ii spune si numele este SEO (optimizarea pentru motoarele de cautare). Tinand cont de faptul ca Google utilizeaza o serie de instrumente, care sunt actualizatele constant pentru a determina ordinea in care site-urile sunt afisate in motorul de cautare, obtinerea unui loc pe prima pagina Google poate fi consumatoare de timp. Desi nu exista o reteta standard care garanteaza succesul unui site in Google, ti-am pregatit o lista cu actiuni pe care trebuie sa le incerci.
Inainte de realizarea propriu-zisa a site-ului trebuie sa iti cunosti foarte bine domeniul de activitate, competitorii, produsele si serviciile pe care le oferi. Trebuie sa iti imaginezi site-ul tau ca pe o stea pe cerul senin; cu toate ca sunt miliarde, trebuie sa gasesti o modalitate de a iesi in evidenta. Cu cat cunosti mai multe informatii despre competitori, cu atat iti va fi mai usor sa determini punctele lor slabe si sa te gandesti cum le poti folosi in favoarea ta. Odata stabilite aceste elemente, vei trece la optimizarea reala a site-ului tau.
Continut de calitate
Continutul este cel mai important element pe care Google il ia in considerare. Fiecare text, fie ca este descrierea unui produs sau a unui serviciu, prezentarea companiei sau un articol pe blog acesta trebuie sa fie construit in jurul nevoilor clientilor. Ofera-le vizitatorilor tai informatii utile, relevante domeniului tau de activitate si vei vedea ca Google va aprecia efortul tau oferindu-ti o pozitionare buna, iar clientii se vor reintoarce pe site-ul tau. Ajuta-i pe clienti cu sfaturi si informatii utile, iar ei te vor ajuta sa iti transformi afacerea intr-un brand.
Optimizarea site-ului
Pe langa actiuni precum optimizarea imaginilor, a titlurilor, a descrierilor si a descrierilor meta, trebuie sa ai in vedere mai multe elemente care vor contribui la procesul de promovare a site-ului tau, cum ar fi:
- folosirea cuvintelor cheie potrivite - cu cat cuvintele cheie sunt mai bine targetate, cu atat rezultatele obtinute vor fi mai bune. Un specialist SEO te poate ajuta sa identifici exact acele cuvinte cheie care sunt relevante afacerii tale.
- verificarea textelor - daca doresti sa te ocupi personal de redactarea textelor pentru site, recomandat este ca, inainte sa faci public textul, acesta sa fie revizuit de un specialist. Orice problema de continut, de la folosirea in exces a cuvintelor cheie, pana la greseli de punctuatie va fi rapid depistata si rezolvata de acesta.
Posteaza un comentariu insotit de link-ul catre site-ul tau pe bloguri, site-uri de anunturi, social media
Incepe acest proces prin stabilirea unui cuvant cheie reprezentativ pentru afacerea ta. Apoi vezi care sunt site-urile care apar pe prima pagina in Google atunci cand cauti acel cuvant cheie. Ia fiecare site la rand si vezi daca iti ofera posibilitatea de a lasa un comentariu. De exemplu, daca este un site de tipul intrebari si raspunsuri poti posta un comentariu care contine respectivul cuvant cheie si un link spre site-ul tau.