Scopul motoarelor de cautare a ramas acelasi: oferirea unor raspunsuri utilizatorilor, intr-o ordine bazata pe relevanta raspunsului pentru cautarea inregistrata. Din 1990, atunci cand a luat nastere primul motor de cautare, care purta numele de Archie, specialistii au adus imbuntatiri. Pentru a putea gestiona toate informatiile postate online, companii precum Google, Yahoo sau Bing au construit centre de date in toata lumea.
Fiecare pagina este analizata din punct de vedere al elementelor cheie, al titlului, al densitatii cuvintelor cheie si al descrierii, insa fiecare motor de cautare in parte utilizeaza algoritmi diferiti pentru a oferi raspunsuri relevante cautarii inregistrate. Acesta este principalul motiv pentru care obtinem rezultate diferite atunci cand inregistram aceeasi cautare pe mai multe motoare de cautare.
Inainte de a vedea cum interactioneaza utilizatorii cu motoarele de cautare, este important sa intelegi ca trebuie sa creezi continut pentru clienti, nu pentru motoarele de cautare. Cu alte cuvinte, nu trebuie sa te axezi pe utilizarea unui numar mare de cuvinte cheie, doar pentru ca stii ca asa vei obtine o pozitie mai buna in rezultatele motoarelor de cautare, ci trebuie sa te concentrezi pe crearea continutului de calitate pornind de la unul sau mai multe cuvinte cheie. Atunci cand un client ajunge pe site-ul tau, insa nu a gasit informatia necesara, nu numai ca va parasi site-ul rapid, dar nu va inregistra o comanda.
In momentul in care un utilizator inregistreaza o cautare online, scopul lui este:
De a actiona - acesta este tipul de utilizator care doreste sa cumpere un produs sau sa descarce un film.
De a se informa - este utilizatorul care acceseaza motoarele de cautare pentru a obtine informatii despre un subiect pe care il intereseaza (de ex. anul aparitiei unui film, numele actorilor care joaca in acel film, lista oficiilor postale dintr-un anumit oras etc.)
De a ajunge la destinatie - utilizatorul care foloseste motoarele de cautare pentru a ajunge pe alt site pe care il cunoaste deja, fara a mai cauta alte informatii despre acesta. (de ex. Facebook, ziar de stiri online local, YouTube, Pinterest etc.)
Asa cum am mentionat mai sus, scopul motoarelor de cautare este de a oferi utilizatorilor informatii relevante. Te-ai intrebat vreodata daca atunci cand un potential client ajunge pe site-ul tau, va gasi raspunsul pe care il cauta? Aceasta informatie este vitala pentru cresterea numarul de clienti si pentru dezvoltarea afacerii tale, iar pe baza unei evaluari a ratei de respingere (bounce rate) vei primi raspunsul la aceasta intrebare. In functie de numarul de utilizatori care au parasit site-ul la o scurta perioada de timp dupa ce l-au accesat, vei descoperi daca trebuie sa faci unele modificari in ceea ce priveste SEO sau nu.