Cand vine vorba de SEO, primul lucru pe care il auzim sau il citim este legat de continut. Acesta este o componenta esentiala in construirea unei strategii SEO, insa continutul fara cuvinte cheie nu iti va oferi beneficiile pe care ti le doresti. Cuvintele cheie au rolul de a ajuta clientii si potentialii clienti sa gaseasca rapid informatiile, produsele sau serviciile dorite. Desi tehnici de realizare a unei campanii reusite de SEO gasim foarte rapid, in mediul online inca sunt o multime de site-uri care nu utilizeaza corespunzator cuvintele cheie. Procesul de SEO cu tot ceea ce cuprinde acesta, de la continut, cuvinte cheie, pana la optimizarea URL-urilor sau prezenta in social media, are rolul de a te ajuta sa iti faci cunoscuta afacerea in randul potentialilor clienti.
Primul pas in alegerea listei de cuvinte cheie potrivite este sa raspunzi la urmatoarele intrebari:
1. Vor gasi utilizatorii ceea ce cauta daca folosesc cuvintele cheie respective?
2. Utilizand aceste cuvinte cheie, vor gasi exact ceea ce cauta?
3. Cuvintele cheie alese sunt relevante afacerii tale, produselor sau serviciilor pe care le oferi?
Daca raspunsul la aceste intrebari este "da" atunci inseamna ca esti pe drumul cel bun in gasirea celor mai bune cuvinte cheie pentru afacerea ta.
Urmatorul pas este sa pornesti de la un cuvant general, de exemplu "tricou" si sa adaugi caracteristici ale acestuia (tricou de dama galben). Cele mai eficiente cuvinte cheie sunt formate din 2-4 cuvinte, iar cele mai comune greseli in alcatuirea listei cuvintelor cheie sunt:
- expresii cheie formate dintr-un singur cuvant (ex. tricou);
- termeni prea generali sau prea specifici;
- cuvinte cheie care nu sunt populare.
Odata ce ai gasit cuvintele cheie potrivite, evita sa le folosesti in exces in cadrul unui articol sau descrierea unui produs. Cuvintele cheie trebuie sa fie folosite in mod natural. In caz contrar, continutul nu va fi apreciat de vizitatori, care vor parasi site-ul, dar te vei alege si cu o penalizare din partea Google.