Continutul de calitate a fost intotdeauna cea mai eficienta metoda de a atrage clientii, dar in acelasi timp, reprezinta o provocare pentru mai mult de 36% dintre specialistii de marketing. Continutul de calitate are la baza 3 elemente importante si anume afacerea ta, clientii si perioadele importante din an:
- afacerea ta - istoric, obiective, produse, servicii, misiune, viziune, valori, experienta.
- clientii - obiective, preferinte, hobby-uri, necesitati, ce le oferi in plus fata de concurenta, ce solutii le oferi etc.
- perioadele importante din an - este intotdeauna important sa realizezi strategii de marketing in functie de perioada anului: sarbatori, aniversari, evenimente de afaceri, evenimente sportive, zile de nastere etc.
Scopul principal al realizarii continutului de calitate este acela de oferi clientilor un motiv bine intemeiat de a-ti vizualiza site-ul. Cea mai mare greseala pe care o fac specialistii in marketing este faptul ca incearca sa ghiceasca subiectele de care sunt interesati clientii si potentialii clienti. Mult mai sigur si eficient este sa ii intrebi direct, fie prin intermediul email-ului, retelelor de socializare sau chiar a unor chestionare. Prin aceasta tactica, clientii vor stii ca parerea lor conteaza si vor accesa site-ul tau ori de cate ori au nevoie de raspunsuri rapide si usor de inteles, iar afacerea ta va atrage mult mai usor publicul tinta.
Discutiile de pe forumuri, blog-uri sau social media te tin la curent cu cele mai noi subiecte din domeniul tau de activitate si te ajuta sa descoperi problemele despre care clientii tai vor fi interesati sa citeasca pe site-ul tau. Exista si cateva instrumente care iti ofera rapid aceste informatii, cel mai cunoscut fiind Google Trends.
Social media este un alt canal important in strategia de marketing a unei companii. Fie ca alegi Facebook, Twitter, LinkedIn sau Google + clientii trebuie sa stie ca pot interactiona cu afacerea ta prin mai multe canale. Adaugarea unor butoane cu profilele tale din social media direct pe site este o metoda rapida de a intra in contact cu clientii si potentialii clienti, de a dezvolta si mentine o relatie bazata pe comunicare cu acestia.
Indiferent de subiectul pe care alegi sa il dezbati pe blog, acesta trebuie sa fie relevant afacerii tale si sa contribuie, intr-un fel sau altul, la dezvoltarea acesteia. De exemplu, cele mai populare subbiecte sunt legate de magazine online care comercializeaza produse electronice si electrocasnice, iar afacerea ta ofera servicii de web hosting. In aceasta situatie, poti realiza un articol despre cele mai performante platforme de e-commerce pentru magazinele de electronice si electrocasnice, sau care sunt elementele componente ale unui astfel de magazin online.
Aceste practici te vor ajuta sa gasesti rapid cele mai interesante subiecte pentru site-ul sau blog-ul tau. Adaugand constant continut de calitate, vei observa o crestere a numarului vizitatorilor si a vanzarilor inregistrate.