Ne apropiem cu pasi repezi de sfarsitul unui an care a adus o serie de schimbari in ceea ce priveste optimizarea pentru motoarele de cautare si am fost cu totii martori ai unei adaptari mai mult mai putin pozitive din partea companiilor la toate aceste modificari. Daca in urma cu cativa ani SEO insemna doar identificarea cuvintelor cheie potrivite, includerea link-urilor si obtinerea unei pozitionari bune in rezultatele motoarelor de cautare, acum lucrurile stau cu totul altfel.
Acum, optimizarea pentru motoarele de cautare nu se rezuma doar la identificarea cuvintelor cheie si utilizarea lor astfel incat sa obtii un loc pe prima pagina a motoarelor de cautare. Acum, procesul de SEO include si activitatea pe alte canale de marketing, atat online cat si offline, precum retelele de socializare, email, aparitii in presa online sau scrisa. Pe langa acestea, se adauga calitatea continutului si a link-urilor, relevanta de cautare, mentionarea brand-ului in social media sau pe blog-uri ale unor persoane influente in nisa in care activezi si bineinteles viteza de incarcare a site-ului, design-ul, disponibilitatea pe mobil si structura site-ului.
Una dintre cele mai mari schimbari pe care le-a realizat Google si alte motoare de cautare a avut loc in 2007. Acesta a fost anul cand rezultatele cautarilor luau in calcul mai multe aspecte precum imagini, clipuri video, harti sau stiri. Trei ani mai tarziu, in 2010 in rezultatele motoarelor de cautare erau afisate pagini si continut de pe retelele de socializare precum Twitter, Facebook sau YouTube. Astazi, Google personalizeaza rezultatele unei cautari in functie de istoricul utilizatorului, de locatia in care acesta se afla sau de dispozitivul pe care il utilizeaza (laptop, smartphone sau tableta).
In general, termenul SEO sau "optimizarea pentru motoarele de cautare" este ambinguu, acesta fiind motivul pentru care multe persoane inca il asociaza doar cu identificarea cuvintelor cheie si cu obtinerea primei pozitii in rezultatele unui motor de cautare. Asadar, daca vrei ca afacerea ta sa se diferentieze de concurenta si sa atraga cat mai multi clienti, foloseste-te si de alte canale de marketing pentru a-ti indeplini obiectivele.