Indexarea unui nou site in motoarele de cautare are la baza un proces din ce in ce mai dificil, in special datorita algoritmilor pe care Google si alte motoare de cautare ii folosesc. Pentru a optimiza corect un site trebuie sa intelegi care sunt cele mai importante aspecte pe care motoarele de cautare le iau in calcul. Dupa o analiza amanuntita, am identificat care sunt acestea:
- continutul - acesta trebuie sa fie relevant pentru domeniul de activitate si pentru produsele sau serviciile pe care le oferi. Insa nu pierde din vedere faptul ca rolul unui site este de a oferi raspunsuri rapide la intrebarile vizitatorilor. Cuvintele cheie sunt extrem de importante, insa trebuie utilizate intr-un context . De ce? Sa presupunem ca un potential client inregistreaza o cautare (tricou de dama verde), iar in urma rezultatelor primite, acesta ajunge pe site-ul tau. Un alt potential client foloseste acelasi cuvant cheie si surpriza! Ajunge tot pe site-ul tau. Ba mai mult, alege sa cumpere un tricou de dama verde. Pentru motoarele de cautare aceasta este o dovada clara ca site-ul este de incredere.
- performanta - nu este de ajuns ca utilizatorii sa gaseasca informatiile dorite, site-ul trebuie sa functioneze perfect. Viteza de incarcare a paginilor reprezinta cel mai important aspect.
- experienta de navigare - odata ajuns pe site-ul tau, vizitatorul trebuie sa obtina rapid informatiile dorite. O structura logica a categoriilor, precum si comenzile intuitive sunt elemente extrem de importante pentru un vizitator. Acest lucru se datoreaza, in primul rand, faptului ca il ajuta sa economiseasca timp. Rabdarea vizitatorilor este pusa la incercare atunci cand structura site-ului este complicata. Rezultatu? Clientul pararseste site-ul si se orienteaza spre o alta companie al carei site este mult mai usor de parcurs.
- autoritate - continutul site-ului este suficient de interesant pentru a fi distribuit pe retelele de socializare? Alte site-uri se inspira din continutul tau si te citeaza ca sursa de incredere? Daca raspunsul la aceste intrebari este unul negativ, concentreaza-te mai mult pe crearea continutului de calitate.
Acum ca ai aflat care sunt cele mai importante elemente pentru motoarele de cautare, urmatorul pas este dezvoltarea strategiei de SEO. Inainte de a incepe planificarea propriu-zisa a strategiei de SEO este esential sa analizezi domeniul din care afacerea ta face parte, produsele sau serviciile pe care le oferi si nu in ultimul rand, site-ul. O analiza amanuntita a site-ului include detalii legate de aspect, functionalitate, statistici (rata de conversie, date demografice despre vizitatori etc.). Odata ce aceste elemente sunt puse la punct, poti trece la planificarea campaniei:
1. Alegerea numelui de domeniu
Acesta trebuie sa fie scurt, usor de scris si de pronuntat, dar mai ales usor de retinut. Fie ca alegi sa introduci in structura numelui de domeniu un cuvant cheie relevant domeniului tau de activitate sau nu, gandeste-te ca la un moment dat, utilizatorii vor trebui sa gaseasca site-ul bazandu-se pe recomandarea verbala. Daca numele de domeniu nu este clar sau seamana foarte mult cu un altul, acesta poate fi foarte usor confundat.
2. Stabilirea unei liste cu cuvinte cheie
Afacerea ta va fi gasita in mediul online datorita cuvintelor cheie. Daca nu le identifici pe cele potrivite, vizitatorii nu vor ajunge pe site-ul tau, pierzand astfel un numar mare de comenzi. Exista o multime de instrumente, precum Keyword Planner de la Google, care te ajuta sa stabilesti lista cu cele mai eficiente cuvinte cheie pentru o afacere, indiferent de domeniul de activitate. Astfel de instrumente sunt usor de folosit si ajuta la identificarea rapida nu doar a cuvintelor cheie potrivite pentru o afacere, dar mai ales pe cele mai utilizate de catre clientii si potentialii clienti ai acesteia.
3. Creeaza continut in jurul cuvintelor cheie
Cuvintele cheie trebuie sa fie incluse in continutul site-ului, de la descrierea produselor sau a serviciilor pana la postarile de pe blog, materiale promotionale sau imagini. Este mult mai simplu si in acelasi timp eficient, sa creezi continut pornind de la un cuvant cheie, decat sa incerci sa il adaugi intr-un text deja existent. Contextul in care este introdus cuvantul cheie este mult mai important decat cuvantul in sine. Google si alte motoare de cautare pun mare pret pe calitatea continutului si penalizeaza site-urile care nu tin cont de acest aspect. Daca este ceva ce poate afecta o afacere online pe termen lung, acel lucru este penalizarea Google.