Optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) este o componenta esentiala a unei afaceri online de succes. Specialistii in marketing si promovare online si-au indreptat atentia spre cele mai eficiente tehnici care ii ajuta sa isi indeplineasca scopul si anume sa identifice si sa utilizeze corect cuvintele cheie cele mai utilizate de catre clienti si potentialii clienti. Cu toate acestea, site-urile al caror continut include un numar foarte mare de cuvinte cheie pot obtine o pozitionare buna in rezultatele motoarelor de cautare, insa dau gres in ceea ce priveste trasformarea vizitelor pe site in vanzari. In goana dupa obtinerea unei pozitionari bune in motoarele de cautare, webmasterii pierd din vedere un aspect esential, si anume faptul ca optimizarea experientei de cautare a clientilor si potentialilor clienti este mult mai importanta decat optimizarea site-ului pentru motoarele de cautare.
Clientii reprezinta cea mai importanta piesa in puzzle-ul unei afaceri de succes, iar schimbarea unui singur cuvant - "motor" cu "experienta" - poate face diferenta in dezvoltarea unei strategii SEO. Iata cele mai importante aspecte de care trebuie sa tii cont pentru a imbunatati experienta de cautare a clientilor:
Crearea continutului
Motoarele de cautare sunt elementul care ne ajuta sa atragem vizitatori pe site, insa continutul este cel care ii transforma pe acestia in clienti loiali. Continutul trebuie sa reflecte cuvintele si expresiile pe care clientii tai le folosesc in mediul online si sa le ofere motive sa se intoarca pe site-ul tau. Cu alte cuvinte, continutul trebuie sa aiba un rol informativ si sa starneasca diverse reactii din partea cititorilor, precum curiozitate, uimire sau bucurie. Daca potentialii clienti vor gasi rapid informatiile dorite, motoarele de cautare vor rasplati site-ul tau printr-o pozitionare buna in rezultatele cautarilor pentru cuvintele cheie relevante.
Orientarea spre obiective
Scopul unei strategii de optimizare a experientei de cautare a utilizatorilor se axeaza pe indeplinirea unor obiective prestabilite. In cazul unei astfel de strategii, accentul este pus pe imbunatatirea experientei utilizatorilor si pe cresterea loialitatii clientilor. Pentru a indeplini obiectivele, strategia trebuie realizata in jurul clientilor si nu al motoarelor de cautare. Aceasta este una dintre cele mai frecvente greseli pe care le fac antreprenorii online.
Design-ul site-ului si informatiile oferite
Usurinta cu care un vizitator ajunge la informatiile dorite este un aspect important in ceea ce priveste optimizarea experientei de cautare. Asigura-te ca:
- site-ul se incarca rapid;
- structura informatiilor este intuitiva;
- site-ul este responsive (este afisat corespunzator in functie de dispozitivul de pe care este accesat);
- textele sunt usor de citit;
- culorile alese si design-ul sunt atent alese si nu distrag atentia de la informatiile pe care utilizatorul le cauta.
Optimizarea experientei de cautare reprezinta orice mic aspect care ii ajuta pe clienti sa gaseasca informatiile dorite. Cu alte cuvinte, fiecare client trebuie sa aiba parte de o experienta de cautare cat mai placuta, simpla si rapida. Google si alte motoare de cautare incurajeaza acest comportament si rasplateste site-urile care tin cont de aceste aspecte.