In 21 aprilie Google a implementat algoritmul pentru site-urile disponibile pe dispozitivele mobile, iar acum a venit randul unui alt motor de cautare sa apeleze la acesta. Bing, motorul de cautare de la Windows a luat masuri in ceea ce priveste afisarea unui site pe dispozitive mobile.
Desi exista multiple asemanari intre algoritmul propus de Google si Bing, diferenta majora consta in faptul ca cel din urma foloseste eticheta "mobile-friendly" sau "compatibil cu telefoanele mobile". Aceasta eticheta ii ajuta pe utilizatori sa ajunga mai rapid la site-urile care vor fi adaptate in functie de marimea dispozitivului mobil de pe care inregistreaza cautarea, nefiind nevoie sa foloseasca functia de zoom sau sa foloseasca optiunea de scroll orizontal pentru a parcurge un text.
In anuntul oficial, Bing specifica faptul ca site-urile care nu sunt inca mobile-friendly, dar care au continut relevant nu vor fi penalizate. Algoritmul propus de Bing va intra in vigoare in lunile care urmeaza. Pana atunci, motorul de cautare va lansa un nou instrument care permite utilizatorilor sa analizeze paginile web din punct de vedere al afisarii pe dispozitivele mobile. Astfel, utilizatorii vor stii ce aspecte trebuie imbunatatite ca site-ul lor sa devina mobile-friendly.
Conform unui articol postat pe blog-ul oficial Bing, un site mobile-friendly va fi determinat in functie de mai multe aspecte:
- usurinta de navigare - butoane mari, spatii multe.
- lizibilitate - textul trebuie sa poata fi parcurs fara a folosi optiune de zoom sau scrolling-ul lateral.
- scrolling - numai vertical.
- compatibilitate cu ecrane de diferite dimensiuni.
Bing nu a specificat numarul paginilor mobile-friendly indexate in motorul de cautare. Compania nu a ajuns inca la o decizie in ceea ce priveste ferestrele de tip pop-up: daca site-urile care utilizeaza astfel de ferestre vor fi sau nu considerate mobile-friendly.