A trecut un an de cand Google a lansat instrumentul de testare a site-urilor din punct de vedere al afisarii pe telefonul mobil. Acum, a venit randul celor de la Bing sa lanseze un instrument asemanator. Cu toate ca Bing a anuntat ca lucreaza la dezvoltarea unui astfel de instrument inca din luna mai iar lansarea era stabilita la sfarsitul lunii august, Bing a reusit sa puna toate lucrurile la punct abia in 11 noiembrie.
Pentru a determina daca un site este optimizat pentru mobil, instrumentul "The Mobile Friendliness Test" analizeaza mai multe aspecte:
- diagonala paginii si optiunea de zoom;
- latimea unei pagini de continut;
- lizibilitatea unui text in pagina;
- distanta dintre link-uri si a alor elemente din pagina;
- utilizarea unor plug-inuri incompatibile.
In urma analizei, utilizatorul poate primi unul dintre cele doua raspunsuri: site-ul este mobile friendly sau site-ul nu este mobile friendly. Spre deosebire de instrumentul care testeaza daca un site este sau nu optimizat pentru telefonul mobil de la Google, instrumentul celor de la Bing ofera informatii mult mai complexe, indiferent de raspuns. Daca site-ul nu este optimizat pentru mobil, utilizatorul va stii exact pe care dintre cele cinci criterii le indeplineste si pe care nu.
Desi, la prima vedere pare ca ambele instrumente, atat cel de la Google, cat si cel de la Bing, verifica aceleasi optiuni, va fi interesant sa vedem daca, pe parcurs vor aparea feedback-uri diferite la testarea aceluiasi site.