Clientii petrec din ce in ce mai multi timp pe telefonul mobil, iar alegerea dintre un site optimizat pentu mobil si o aplicatie pentru mobil este din ce in ce mai dificila. Fie ca alegi sa mergi pe varianta unei aplicatii sau a optimizarii site-ului, ambele te ajuta sa cresti vanzarile, sa atragi clienti noi si sa ii mentii interesati pe clientii existenti. In acelasi timp, ambele variante ii ajuta pe clienti sa acceseze informatiile dorite de pe telefonul mobil sau de pe tableta. Cu toate acestea, exista diferente evidente intre o aplicatie si versiunea pentru mobil a unui site.
Care este diferenta dintre un site optimizat pentru mobil si o aplicatie?
Pentru a fiii sigur ca faci alegerea corecta, stabileste niste obiective clare, in functie de comportamentul online al publicului tinta. De exemplu, daca lucrezi la dezvoltarea unui joc, atunci cea mai buna optiune este sa alegi varianta unei aplicatii. Pe de alta parte, daca doresti ca utilizatorii sa fie la curent cu ultimele noutati din domeniul in care iti desfasori activitatea, optimizarea site-ului pentru mobil este alegerea optima.
Cu alte cuvinte, dezvoltarea unei aplicatii se justifica in cazul in care stii exact care este scopul acesteia si faptul ca daca alegi sa implementezi acea idee pe versiunea site-ului pentru mobil, aceasta va avea de suferit. Asadar, optimizarea site-ului pentru mobil este primul pas pe care ar trebui sa il urmezi daca vrei sa iti dezvolti prezenta online si sa oferi clientilor mai multe posibilitati de a-ti accesa site-ul.
Care sunt avantajele unei aplicatii pentru mobil?
Nu necesita o conexiune la Internet
In majoritatea cazurilor, o aplicatie nu necesita conexiune la Internet, ceea ce inseamna ca exista sanse foarte mari ca un utilizator sa acceseze aplicatia atunci cand nu poate naviga pe Internet.
Mai mult control asupra utilizatorilor
Inainte de a utiliza aplicatia, acestia trebuie sa o descarce si sa o instaleze pe smartphone sau tableta, ceea ce reprezinta un indiciu foarte clar ca un client sau potential client este interesat de companie si de produsele pe care le oferi. De asemenea, utilizatorul poate primi notificari chiar si atunci cand aplicatia este inactiva.
Poate fi accesata mai usor
Pentru a accesa un site optimizat pentru mobil, clientul trebuie sa aleaga browser-ul preferat, sa il deschisa, sa caute site-ul si mai apoi sa ajunga la informatiile dorite. In cazul unei aplicatii, lucrurile sunt mult mai simple. Este nevoie de o singura atingere pentru a accesa aplicatia.
Care sunt avantajele unui site optimizat pentru mobil?
Poate fi gasit mai usor de utilizatori
Paginile site-ului pot fi afisate in rezultatele motoarelor de cautare, ceea ce inseamna ca potentialii clienti pot ajunge mult mai rapid pe site. Vizibilitatea aplicatiei in magazin-ul dedicat difera in functie de sistemul de operare folosit (iOS, Android etc.).
Compatibilitate
Un site optimizat pentru mobil este disponibil indiferent de sistemul de operare pe care il utilizeaza dispozitivul de pe care este accesat. In cazul aplicatiilor, trebuie realizata o versiune separata pentru fiecare platforma.
Costurile pe care le implica sunt mult mai mici
Dezvoltarea unui site responsive implica mai putin timp si bani decat dezvoltarea unei aplicatii pentru mobil.
Site-urile nu pot fi sterse
In cazul in care aplicatia ta nu este unica si interesanta, aceasta este stearsa rapid din telefonul utilizatorului. Studiile arata ca, in medie, o aplicatie rezista in telefonul unui client sau potential client mai putin de 30 de zile.
Paginile unui site pot fi distribuite rapid prietenilor virtuali
In momentul in care un utilizator a gasit o informatie interesanta pe site, acesta poate posta URL-ul paginii pe diverse retele de socializare (Facebook, Twitter, Pinterest etc.), intr-un mesaj privat sau chiar pe email.
Acestea fiind spuse, dupa ce ai stabilit niste obiective clare si dupa ce ai analizat cu atentie avantajele pe care le ofera o aplicatie pentru mobil si un site optimizat pentru mobil, iti va fi mult mai usor sa iei cea mai buna decizie pentru afacerea ta.