Relatia dintre retelele de socializare si optimizarea SEO este din ce in ce mai puternica in dezvoltarea unei afaceri online. Multi antreprenori online considera ca social media a devenit un element atat de important, incat optimizarea SEO va disparea in curand din strategiile de dezvoltare ale unei afaceri online. Daca si cand se va intampla asta, ramane de vazut. Cert este ca retelele de socializare joaca un rol important in gasirea si distribuirea continutului, insa acestea vin ca o completare a informatiilor pe care le gasim prin intermediul motoarelor de cautare. Pe de alta parte, exista o alta categorie de antreprenori online care inca nu constientizeaza beneficiile prezentei si actualizarii constante a profilelor de pe retelele de socializare.
1. Ajuta la dezvoltarea strategiei de link building
Social media este cea mai eficienta si usoara metoda de link building. Atunci cand distribui un articol de pe blog pe retelele de socializare unde, sansele ca prietenii tai sa distribuie mai departe articolul sunt foarte mari. Strategia de link building este un element important pentru motoarele de cautare, iar link-urile construite prin intermediul retelelor de socializare ii ofera credibilitate site-ului tau. In plus, sansele sa fii penalizat de Google scad.
2. Trafic de calitate pe site
Atunci cand un articol de pe blog este distribuit pe retelele de socializare, de fiecare daca cand un utilizator va citi articolul, acesta ca fi trimis catre site. Odata ajuns acolo, isi poate continua vizita chiar si dupa ce a citit articolul. In general, persoanele care iti urmaresc profilele din social media sunt interesate atat de brand, dar mai ales de produsele sau serviciile pe care le oferi. Mentine-ti prietenii virtuali interesati prin adaugarea continutului unic si original, iar odata cu cresterea numarul urmaritorilor pe Facebook, Twitter sau alte retele de socializare va creste si traficul pe site.
3. Prezenta in social media contribuie la construirea reputatiei in domeniul tau de activitate
Fie ca esti prezent pe Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ sau orice alta retea de socializare este foarte important sa fii activ, sa postezi informatii relevante periodic, sa interactionezi cu prietenii tai virtuali cerandu-le parerea in diferite situatii sau raspunzand la comentarii. Pana la urma, rolul social media este de a pastra legatura cu clientii existenti si de a dezvolta relatii de colaborare cu potentialii clienti. In ziua de astazi, prezenta online nu se mai rezuma doar la detinerea unui site, ci se bazeaza si pe prezenta si intearctiunea cu clientii pe retelele de socializare.
4. Indexarea rapida a cuvintelor cheie folosite in postarile din social media
Fiecare profil al companiei tale in cadrul retelelor de socializare trebuie sa includa informatii relevante despre companie, produsele sau serviciile pe care le oferi, dar si cuvinte cheie relevante. Nu este suficient ca aceste cuvinte cheie sa se regaseasca doar in continutul distribuit de pe site, ci este necesar ca acestea sa se regaseasca si in textul postarii. Acest truc poate duce la afisarea profilelor din social media inaintea site-ului companiei, atunci cand un utilizator cauta informatii despre compania ta in cadrul motoarelor de cautare.