Combinatia dintre afaceri si internet poate sa deschida oportunitati interesante, mai ales pentru business-urile deschise catre aceste oportunitati. De ce este internetul un mediu atat de bun pentru dezvoltarea unei afaceri? Ei bine, in primul rand pentru ca elimina granitele fizice, elimina distantele. Furnizorul de produse sau servicii poate sa fie la mii de kilometri distanta de beneficiar, iar relatia lor sa mearga de minune. Nu este nevoie sa-si sufle in ceafa unul altuia zi de zi pentru ca relatia lor sa decurga „ca unsa”. Suna bine, nu-i asa? Tocmai de aceea ne-am gandit sa facem un mic serial in care sa tratam cateva puncte esentiale ale unei extinderi internationale a unei afaceri online locale.
Aseaza-te confortabil, ia-ti gadget-ul preferat in brate si citeste in continuare. In deschiderea serialului, ne ocupam, dupa cum este si normal, de primul pas al demersului de extindere pe piata internationala: alegerea numelui de domeniu. Dar, inainte de toate, un sfat scurt: drumul catre piata internationala se face pas cu pas, accesand treptat pietele locale cele mai accesibile.
Domeniul este de o importanta majora pentru strategia de SEO pe o piata externa, de aceea, inaintea de toate trebuie sa fie unul care se bucura de incredere din partea Google deoarece motorul de cautare il va recomanda clientilor de noua piata externa pe care incerci sa iti faci loc.
Si in cazul domeniilor putem spune ca se aplica „regula vinurilor vechi”. Cu cat un domeniu inainteaza in varsta, este intretinut corespunzator si nu are reclamatii ca generand spam-uri are sanse mai mari sa prinda pozitii fruntase in rezultatele locale pe care le afiseaza Google decat un domeniu nou nout. Asadar, daca ai planuri de extindere internationala, achizitioneaza domeniul din timp si tine-l bine. Este recomandat ca, in momentul in care iti iei numele de domeniu pentru site-ul local al firmei, sa cumperi si numele de domeniu omolog de pe pietele straine. Daca pornesti din Romania cu un domeniu .ro, cumpara si .de, .hu, .fr, etc. Costurile de achizitie sunt foarte mici in comparatie cu oportunitatile pe care ti le creezi. Chiar daca nu ai planuri de extindere imediata, ar fi pacat ca atunci cand vrei sa te extinzi domeniile pe care le vrei sa fie deja luate.
Bine, ai inteles ca domeniul trebuie cumparat din timp pentru a apuca Google sa-l adopte si sa se familiarizeze cu el. Acum vine partea la care se blocheaza multi antreprenori, numele domeniului. În principiu, sunt este recomandat sa nu folosesti mai mult de o cratima. Domeniile formate din mai multe cuvinte despartite de cratima, iar acele cuvinte sunt si termeni cheie, nu sunt de calitate si arata a spam-uri.
Este important sa arati ca vrei sa-ti dezvolti afacerea sub un anumit nume de domeniu, sa-l faci de incredere pe Google, iar in momentul in care iti vei pune un site pe el, strategia de SEO va avea rezultate mai rapide.