Google domina din punctul de vedere al volumului cautarilor, dar monopolul este „intepat” de o serie de proiecte independente sau sub umbrelele altor companii care incearca sa preia cote de piata sau, mai mult, sa formeze un altfel de utilizator prin propunerea unei noi abordari in ceea ce priveste relevanta informativa a rezultatelor aparute in urma unei cautari.
Ce mai incoace si incolo, motoarele de cautare cu care suntem obisnuiti astazi afiseaza rezultatele arbitrar, in functie de interese comerciale, ceea ce poate pune in pericol initiativele non-profit, cel putin aceasta este parerea initiatorilor Common Search, un motor de cautare open source si non profit care propune o echilibrare a mediului online, o utilizare a internetului ca o resursa informationala, diminuandu-i sau trecandu-i pe un plan secund aspectele comerciale. Common Search nu este impotriva motoarelor de cautare care fac profit ci, pur si simplu vrea sa vina cu o alternativa pentru utilizarea internetului.
Motorul de cautare Common Search este o intiativa deschisa la care poate participa oricine si se bazeaza pe transparenta si independenta totala.
La ora actuala proiectul este intr-o faza incipienta de dezvoltare, fiind in cautare de voluntari dispusi sa contribuie la proiect. Odata ce acest proiect va progresa, va trece in urmatoarea faza in care va fi accesibil doar unui public restrans de potentiali contributori, urmand ca mai apoi sa fie oferit progresiv unui numar cat mai mare de utilizatori. Ultima faza este cea a lansarii cu „surle si trambite” dupa care se va merge pe cresterea motorului de cautare pana cand sa devina intr-adevar o alternativa relevanta in mediul online.
Daca te intereseaza proiectul, gasesti detalii AICI.