3 strategii esentiale de content marketing

27 iulie 2015

La o analiza simpla a strategiilor de content marketing dezvoltate de concurenta, vei observa ca acestia au nu doar abordari diferite, insa si rezultate diferite. Continutul este cel mai important element component al optimizarii pentru motoarele de cautare, insa concurenta din ce in ce mai bine informata despre schimbarile care apar constant in dezvoltarea procesului de SEO, i-a determinat pe specialistii in marketing sa urmareasca indeaproape evolutia campaniei.

In cursa spre succes, datorita stresului provocat de respectarea termenelor limita si a situatiilor neasteptate care intervin pe parcurs, specialistii in marketing pierd din vedere lucruri esentiale atunci cand dezvolta o strategie de marketing de continut. Unul dintre cele mai mari avantaje ale acestui tip de strategie este ca poate fi extinsa pe diverse platforme online. Chiar si asa, multe companii investesc timp si resurse in crearea continutului ineficient. Nu este suficient sa creezi continut care crezi ca ii intereseaza pe clienti si potentiali clienti, ci trebuie sa creezi continut care stii sigur ca ii intereseaza. Acestea fiind spuse, cele mai importante 3 elemente ale unei strategii de content marketing de succes sunt:

1. Gasirea publicul tinta si interactiunea cu acesta
Orice strategie de marketing trebuie dezvoltata in jurul unor obiective clar stabilite si a comportamentului publicului tinta. Pentru a obtine rezultatele dorite, este esential sa cunosti unele informatii despre clientii si potentialii clienti - ce tip de continut prefera, ce platforme utilizeaza, care este intervalul orar in care acestia sunt activi online etc. Majoritatea persoanelor de marketing omit aceste informatii esentiale atunci cand creeaza o strategie de content marketing, asadar, nu e de mirare ca articolul tau nu a fost apreciat si distribuit pe Facebook, daca publicul tinta se afla pe LinkedIn. Dezvoltarea unei strategii eficiente de marketing se bazeaza pe lucruri concrete din viata noastra de zi cu zi: daca vrei sa intri in contact cu actori, mergi la teatru; daca vrei sa iti cunosti potentialii clienti, mergi acolo unde acestia se afla.

2. Crearea de continut unic, usor de citit si bogat in informatii interesante
Este important ca articolele de pe blog sa fie citite de vizitatori, insa este si mai important ca acestea sa fie distribuite pe retelele de socializare. Un studiu realizat de BuzzSumo pe 1 milion de articole,  a scos la iveala elementele esentiale ale unui articol care are sanse mari de a deveni viral:
- articole lungi, care contin intre 3.000 si 10.000 de cuvinte;
- includerea unei imagini duce la cresterea numarului de distribuiri atat pe Facebook, cat si pe Twitter;
- strarnirea unei emotii (veneratie - 25%, ras - 17%, amuzament - 15%, bucurie - 14%, revolta - 6%, empatie - 6%, uimire - 2%, tristete - 1%, alte emotii - 15%);
- tip de continut: infografice, liste, articole de tipul "cum sa...", articole al caror titlu incepe cu "ce" si "de ce"; clipuri video;
- liste cu 10 elemente componente;
- redistribuirea continutului mai vechi.

3. Optimizarea pentru motoarele de cautare
Indiferent de tipul de continut, acesta trebuie gandit si organizat astfel incat sa fie usor de citit si sa ofere informatii utile cititorilor. Insa, pentru a atrage cat mai multi potentiali clienti, continutul trebuie optimizat pentru motoarele de cautare. Atunci cand acceseaza un site, vizitatorii cauta raspuns la o intrebare sau cauta o solutie pentru rezolvarea unei probleme. Includerea unei strategii de SEO in intreaga strategia de content marketing ofera beneficii pe termen lung unei afaceri online, indiferent de dimeniuni.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram