Identificarea cuvintelor cheie: 3 tipuri de fraze cheie pe care ar trebui să le ai în vedere

cuvinte-cheie

Primul pas în orice demers de optimizare pentru motoarele de căutare, pe scurt SEO, este identificare cuvintelor cheie. De acest aspect depinde succesul ulterior al strategiei, măsurat în rezultate ca poziționarea în rezultatele motoarelor de căutare, vizite și, mai devreme sau mai târziu vânzări. Comportamentul consumatorului online se schimbă, evoluează, el caută mai mult decât un produs sau un serviciu, caută informație, așa că demersurile de identificare a cuvintelor cheie trebuie orientate în această direcție.

Focusul către seturi de cuvintele cheie greșite duce, inevitabil, la targhetarea inexactă și, implicit, la ratarea publicului țintă, a clienților potențiali. Determinarea unei abordări este, de multe ori, problematică deoarece dacă te concentrezi exclusiv pe termeni cheie long tail, s-ar putea să ratezi un volum relevant de trafic, iar dacă te concentrezi pe cuvinte foarte competitive, creșterea în rezultatele motoarelor de căutare este puțin probabilă.

Identificarea cuvintelor cheie trebuie să pornească de la întrebarea: ce vrea să afle publicul țintă? Răspunsul la această întrebare este cheia eficienței unei strategii de SEO.

Pentru a găsi răspunsul la această întrebare de bază în SEO, este foarte important să știi și să identifici trei categorii distincte de cuvinte cheie care sunt incluse în diferitele faze ale targhetării. Așadar, cele 3 tipuri de cuvinte cheie sunt:

  • cuvintele cheie generale, orientate către găsirea de informații (ex. cel mai bun mod sa, știri despre, recenzii produs, etc.)
  • cuvinte cheie pentru găsirea de soluții (ex. cum să, moduri pentru a repara, soluții pentru x problemă)
  • cuvinte concentrate pe intenția de cumpărare (ex. produs preț, comparație preț, cel mai bun preț, nume produs, categorie produs).

Toate aceste trei tipuri de cuvinte cheie trebuie să se regăsească într-o strategie coerentă de SEO, variind ca intensitate și prezență în funcție de etapele strategiei. De exemplu, în prima fazele incipiente se poate merge pe partea informațională, după care se face trecerea către cutarea de soluții, urmată de orientarea către vânzări.

Bineînțeles, pe termen mediu și lung, identificarea de cuvintelor cheie aferente celor trei tipuri trebuie să se facă simultan. Proprțiile pot varia în funcție de prioritățile strategiei SEO.