Google avertizează asupra advertorialelor pentru obținerea de link-uri

practici-SEO

 

Plasarea de articole pe bloguri și site-uri de conținut cu scopul de a obține link-uri externe este, probabil, cea mai utilizată practică de SEO off-site. Conținutul „îmbracă frumos” link-urile într-un pachet care le oferă legitimitate, dar doar dacă îndeplinesc o condiție esențială, respectiv, articolul să fie unul cu valoare informativă dovedită. Din păcate, majoritatea articolelor distribuite strict cu scopul de a obține link-uri externe, au un deficit major în ceea ce privește calitatea și valoarea informativă, așa că, Google a decis să ia atitudine.

Pe blogul oficial dedicat proprietarilor și administratorilor de site-uri, Google a avertizat în legătură cu riscurile pe care și le asumă cei care se orientează către campanii de articole ca mijloc de obținere a linkurilor externe. Principalul motor de căutare nu se uită „cu ochi răi” la guest post-uri în general, ci încearcă să ia atitudine în legătură cu numărul din ce în ce mai mare de link-uri care își fac loc prin aceste articole, articole a căror conținut lasă de dorit din perspectiva valorii informative. De fapt, în spatele avertismentului emis de Google stă un apel la creșterea calității conținutului distribuit online.

Distribuția de conținut la scară largă, conținut a cărui obiectiv este doar strângerea de link-uri este interzis și penalizat de către Google. Totuși, vor fi apreciate și favorizate în rezultatele afișate de motorul de căutare articolele cu valoare informativă pentru cititori, cele care educă audiența unui site sau cele care încearcă să atragă atenția asupra unei cauze, a unei probleme actuale sau asupra unei companii.

Google publică și instrucțiunile de bază după care ar trebui redactate și publicate articolele în mediul online pentru a conta în căutări. Așadar, nu vor fi văzute cu „ochi buni” articolele care:

  • sunt pline de cuvinte cheie cu link-uri către un site țintă;
  • sunt publicate pe un număr mare de site-uri;
  • sunt scrise de către autori care nu au cunoștințe temeinice despre domeniul pe care îl tratează;
  • folosesc același conținut sau conținut similar, ceea ce le poate contesta caracterul de articole originale.

În același timp, Google îi sfătuiește pe proprietarii de site-uri să evalueze cu atenție articolele e care le publică și să dea atributul nofollow link-urilor care par suspecte de spam.

Demersul vine în continuarea acțiunilor de îmbunătățire a conținutului disponibil online, a resurselor informative, în beneficiul utilizatorului. Astfel s-ar putea descuraja unele practici ale agențiilor SEO care, prin articole de calitate îndoielnică, urmăresc să obțină link-uri externe către clienții din portofoliu.