Trucuri de urmat in optimizarea site-ului WordPress pentru cautarea locala

12 ianuarie 2015

wordpressCu peste 74 de milioane de site-uri care utilizeaza WordPress poate fi destul de dificil sa iti faci site-ul remarcat si sa atragi un numar mare de vizitatori. Studiile arata ca 1 din 3 cautari inregistrate pe motorul de cautare Google au intentie locala. Cu alte cuvinte, utilizatorul cauta informatii legate de tara, orasul sau chiar strada pe care se afla.

Optimizarea SEO locala nu este foarte diferita de cea clasica, principala diferenta fiind accentul pus pe datele de contact si pe folosirea unor cuvinte cheie mai localizate. De exemplu, o companie care vinde decoratiuni de interior doar in Timisoara, va utiliza cuvinte cheie precum "decoratiuni de interior Timisoara", "decoratiuni interioare Timisoara" etc.

WordPress este prin constructie o platforma "SEO-friendly", insa pentru a obtine rezultatele pe care le doresti pentru cautarea locala, ti-am pregatit o lista cu trucuri de urmat:

1. Structura URL-urilor
Adaugarea unui cuvant cheie in structura URL-ului fiecarei pagini este o tehnica esentiala pentru SEO. URL-ul adaugat automat de WordPress nu numai ca arata neprofesional, dar nu ofera informatii despre compania ta si continutul paginii motoarelor de cautare. Asadar, inlocuieste URL-ul pe care WordPress il genereaza automat (http://www.numesite.ro/index.php?id=35) cu http://www.numesite.ro/aranjamente-florale-timisoara. Pentru a optimiza automa URL-ul fiecarei pagini acceseaza "Setari/Settings" si apoi "Legaturi permanente/Permalinks" in panoul de control al site-ului tau si alege structura cea mai potrivita pentru tine, /%postname%/ sau /%category%/%postname%/.

2. Continutul duplicat
Una dintre cele mai intalnite greseli care afecteaza dezvoltarea unei afaceri online este continutul duplicat. Google penalizeaza site-urile care cuprind continut duplicat, iar structura domeniului poate duce la aceasta. Pentru a evita astfel de situatii, acceseaza "Setari/Settings" -> "Generale/General"  si asigura-te ca "Adresa instalarii WordPress"/WordPress Address este aceeasi cu "Adresa paginii principale/Site Address". Aceasta poate fi de tipul:
-   http://numesite.ro
sau
- http://www.numesite.ro

3. Alegerea cuvintelor cheie
Identificarea cuvintelor cheie potrivite este secretul intr-o campanie SEO de succes, fie ca este vorba de o campanie generala sau axata pe cautarea locala. Pentru a gasi rapid cuvintele cheie cele mai cautate din domeniul tau de activitate, poti utiliza instrumentul de cautare de la Google, Keyword Planner. Fiecare cuvant cheie sau expresie trebuie sa includa elemente de localizare a aacerii tale: tara, oras, strada. Daca strada pe care se afla compania ta si-a schimbat denumire de curand este bine sa introduci in structura cuvintelor cheie atat denumirea cea noua, cat si pe cea veche.

4. Adauga descrieri meta
Descrierile meta ofera vizitatorului mai multe informatii despre o anumita pagina a site-ului tau. Ce sa eviti intr-o descriere meta:
- nu include numele site-ului sau URL-ul'
- nu repeta informatia din titlu;
- nu folosi semne de punctuatie in exces.

Avem experienta si cunostintele necesare implementarii strategiei de marketing perfecte pentru afacerea ta! Contacteaza-ne pentru mai multe detalii!

 

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram