Cele mai comune greseli in optimizarea SEO a unui site

28 mai 2015

Atunci cand suntem in etapa de dezvoltare a unui site, auzim din ce in ce mai des cat de importanta este optimizarea SEO pentru a obtine o vizibilitate sporita in motoarele de cautare si pentru a atrage un numar mare de clienti. Insa pentru a atinge obiectivele stabilite, optimizarea SEO trebuie realizata in functie de algoritmii Google si trebuie respectate anumite practici. Desi este un aspect extrem de important in dezvoltarea strategiei SEO, care poate duce la esecul unei afaceri, greselile care pot afecta o afacere online sunt rar amintite. De aceea, am analizat numeroase site-uri si am realizat o lista cu cele mai comune greseli si, cel mai important, cum pot fi acestea evitate.

1. Alegerea cuvintelor cheie irelevante 
Cuvintele cheie trebuie sa fie relevante domeniului de activitate, produselor si serviciilor pe care le comercializezi. Nu este suficient sa alegi cuvinte cheie care ti se par tie ca ar fi potrivite, ci trebuie sa identifi exact acele cuvinte cheie pe care clientii si potentialii clienti le utilizeaza atunci cand inregistreaza o cautare in motoarele de cautare.

2. Texte supraincarcate cu cuvinte cheie
Din dorinta de a obtine un loc fruntas in rezultatele motoarelor de cautare, multi antreprenori online folosesc un numar foarte mare de cuvinte cheie intr-un text relativ scurt. Ceea ce nu stiu acestia este faptul ca aceasta practica incalca regulile Google, iar site-ul poate fi penalizat sau chiar eliminat din rezultatele motoarelor de cautare. Intr-adevar, in urma cu cativa ani aceasta practica functiona perfect, insa Google pune mare accent pe continutul relevant, de calitate si creaza constant noi modalitati de verificare a acestuia.

3. Continut duplicat
Prin continut duplicat se intelege adaugarea unui text in doua pagini diferite ale site-ului. Aceasta practica poate duce la o coborare rapida a site-ului in rezultatele motoarelor de cautare si implicit, la scaderea numarului de vizitatori. Algoritmul Google Panda penalizeaza site-uri cu continut duplicat sau pe cele care nu au texte originale si unice.

4. Neincluderea retelelor de socializare in strategia de marketing
Retelele de socializare reprezinta un canal foarte important prin care poti construi relatii de lunga durata cu clientii si potentialii clienti. Inainte de a crea un cont pe o retea sociala documenteaza-te si studiaza activitatea brand-urilor tale favorite si a concurentei. O strategie de social media marketing bine pusa la punct te va ajuta sa interactionezi mai usor cu clientii si potentialii clienti, iti va oferi informatii despre preferintele si dorintele acestora, iar continutul postat pe site sau blog si mai apoi distribuit pe Facebook sau alta retea de socializare va putea deveni viral.

5. Neoptimizarea titlurilor, a URL-urilor si a descrierilor meta
Prin continut intelegem toate textele care fac parte din structura unui site, inclusiv titlurile paginilor si ale postarilor de pe blog si a descrierilor meta. Includerea cuvintelor cheie relevante in construirea acestora, te ajuta sa indeplinesti mai rapid obiectivele propuse.

Aceste greseli, desi la prima vedere pot parea minore, pot afecta un site pe termen lung. Pentru a evita penalizarile Google este important sa te documentezi in permanenta si sa fii la curent cu cele mai noi modificari care apar in ceea ce priveste strategia de SEO a unei companii.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram