Fara doar si poate, 2015 a fost un an plin din punct de vedere al optimizarii pentru motoarele de cautare. De la optimizarea site-urilor pentru dispozitivele mobile, pana la felul in care cel mai mare motor de cautare Google indexeaza aceste site-uri, specialistii in marketing online si SEO au fost nevoiti sa se adapteze rapid acestor schimbari. Cum ne apropiem cu pasi repezi de sfarsitul acestui an, trebuie sa ne concentram atentia asupra schimbarilor pe care ni le pregateste Google in 2016 pentru a ne putea planifica din timp o strategie eficienta de optimizare pentru motoarele de cautare.
Continutul de pe retelele de socializarre va fi indexat mai rapid de Google
Probabil ai observat in decursul acestui an ca atunci cand inregistrezi o cautare pe Google, in rezultatele obtinute se afla o postare de pe Facebook sau un tweet pe Twitter. Ei bine, in 2016 continutul mai multor retele de socializare va fi indexat in acest fel. Cu alte cuvinte, Google are din ce in ce mai multa incredere in platforme precum Pinterest, Instagram sau LinkedIn, iar daca inca nu ai dezvoltat o strategie de marketing in acest timp, acum este timpul sa o faci.
Optimizarea aplicatiei pentru mobil
In 2015, utilizatorii au petrecut 90% din timpul petrecut online de pe un dispozitiv mobil (smartphone, tableta etc.) a fost in cadrul unei aplicatii (social media, joc, aplicatie de stiri etc.). Google merge atat de departe incat sustine ca in cativa ani, aplicatiile de mobil vor deveni mai importante decat un website atat din punct de vedere al functionalitati, cat si al popularitatii. Cu cat vom inainta mai mult in noua an, vom observa ca paginile aplicatiilor se vor bucua de o vizibilitate din ce in ce mai mare in rezultatele motoarelor de cautare.
Asistentii personali digitali schimba modul in care oanemii cauta online
Cuvintele cheie de tipul "long-tail" vor creste in popularitate. La fel cum comportamentul nostru online difera in functie de dispozitivul pe care il utilizam, cuvintele cheie pe care le utilizam atunci cand vorbim cu un asistent personal digital (de exemplu Siri, Cortana etc) sunt diferite de cele pe care le scriem.
Continutul interactiv va deveni popular
Utilizatori si specialisti in marketing si SEO au dezbatut pe blog-uri, forumuri sau chiar conferinte problema continutului interactiv. Concluzia era de fiecare data aceeasi: testele online, infograficele interactive si microsite-urile ii determina pe utilizatori sa interactioneze cu un brand. Se pare ca in 2016 vom vedea din ce in ce mai des acest tip de continut, lucru care se datoreaza in special dorintei antreprenorilor de a atrage utilizatori pe site si de a creste rata de conversie.
Optimizarea SEO in functie de faza de cumparare
Se preconizeaza ca in 2016 specialistii SEO vor crea strategii diferite de optimizare pentru motoarele de cautare in functie de faza de cumparare in care se afla utilizatorul. Cu alte cuvinte, utilizatorii care incep cautarea pe site si cei care au pus deja unul sau mai multe produse in cosul de cumparaturi vor fi targetati in functie de diferite seturi cuvinte cheie.
Este dificil sa preconizam cu exactitate care dintre aceste trenduri va rezista o perioada lunga de timp si care va disparea la fel de repede cum a aparut, insa un lucru este sigur: multe lucruri interesante si schimbari spectaculoase ne asteapta in 2016 in ceea ce priveste optimizarea pentru motoarele de cautare.