La sfarsitul lunii trecute, Google a atentionat utilizatorii in ceea ce priveste redirectionarea pe unele site-uri mobile, indiferent daca acest lucru este realizat in mod intentionat sau nu. In momentul in care un site este responsive, design-ul site-ului se schimba pentru a se adapta dimensiunilor mici ale ecranului unui telefon mobil. In acelasi timp, imaginile vor fi mai mici, iar meniul poate fi prezentat de forma unui "drop-down". Din acest motiv, multi antreprenori online prefera sa redirectioneze utilizatorul pe varianta de mobil a site-ului care va avea un URL de tipul mobile.site.ro/numepagina. Nu exista nici un fel de problema cu aceasta modalitate de a accesa site-ul optimizat pentru mobil. Insa redirectionarea utilizatorilor catre un alt site sau alta pagina de continut, dupa ce au accesat o pagina web este importiva termenilor si conditiilor impuse de Google.
Atunci cand un utilizator inregistreaza aceeasi cautare atat de pe computer, cat si de pe telefonul mobil iar acesta decide sa accese o pagina, indiferent de dispozitivul de pe care o acceseaza, continutul trebuie sa fie acelasi. In momentul in care utilizatorul este redirectionat catre o alta pagina atunci cand acceseaza site-ul de pe mobil, site-ul va fi penalizat de Google.
Pentru a evita o penalizare Google, iata ce poti face pentru a verifica daca site-ul tau apeleaza la astfel de practici:
1. Acceseaza site-ul de pe mobil pentru a vedea daca esti redirectionat catre un alt site. Nu te limita doar la un browser si realizeaza acest test atat de pe Safari, cat si de pe Mozilla Firefox sau Chrome.
2. Urmareste timpul pe care un utilizator il petrece, in medie, pe site. Daca observi o scadere majora a acestui aspect, s-ar putea sa te confrunti cu o problema in ceea ce priveste redirectionarea pe mobil.
3. Acorda atentie comentariilor pe care le primesti din partea utilizatorilor.
Andrey Lipattsev, angajat al companiei Google pe pozitia de "Search Quality Senior Strategist" a mentionat in timpul unei conferinte online ca echipa sa lucreaza in special la depistarea si rezolvarea problemelor in ceea ce priveste redirectionarea utilizatorilor de pe un site pe altul atunci cand folosesc telefonul mobil. In momentul in care Google depisteaza aceste site-uri, poate lua masuri drastice, precum eliminarea URL-ului din indexul companiei.