Link Building: Cum sa creezi link-uri de calitate?

4 noiembrie 2015

Link Building-ul este o componenta importanta a optimizarii pentru motoarele de cautare. Principala preocupare a Google este sa ofere informatii de calitate, acesta fiind si motivul pentru care dezvolta constant algoritmi in ceea ce priveste SEO. Stiind inca de la bun inceput aceste lucruri esentiale, este absurd sa nu iei in calcul calitatea link-urilor intr-o strategie de link building. Imagineaza-ti ce haos ar fi daca Google nu ar tine cont de acest aspect, fiecare antreprenor online putand adauga oricat de multe link-uri pe site.

Au trecut vremurile in care tot ceea ce aveau de facut webmasterii pentru a obtine o pozitionare buna in rezultatele motoarelor de cautare era sa ataseze un link unui numar mare de cuvinte cheie. Majoritatea clientilor nostri ne pun intrebarea "ce inseamna un link de calitate si cum poti creea astfel de link-uri?". Pentru a putea raspunde la aceasta intrebare, am decis sa iti oferim mai multe detalii despre ce ar trebui sa contina un link si ce mesaj ar trebui sa transmita acesta vizitatorului care ajunge la tine pe site

Incredere
Pentru a atrage cat mai multi potentiali clienti pe site, acestia trebuie sa aiba incredere ca vor gasi informatiile pe care le cauta. De asemenea, site-ul pe care apare link-ul trebuie sa le inspire incredere pentru a-i determina sa acceseze link-ul respectiv. Pozitia pe care o ocupa site-ul in rezultatele motoarelor de cautare poate reprezenta un punct de pornire. Un alt aspect este continutul site-ului, de la subiectele abordate, pana la felul in care este creat continutul si actualizarea acestuia. Nimeni nu are incredere intr-un site al carui continut nu a fost actualizat de cateva luni bune.

Relevanta
Backlink-ul ar trebui sa vina de pe un site care face parte din acelasi domeniu ca si afacerea ta. Sa presupunem ca ai un site de decoratiuni interioare. Faptul ca primesti un backlink de la o companie de cosmetice nu te va ajuta foarte mult, tinand cont de faptul ca vizitatorii care vor ajunge pe site s-ar putea sa nu fie interesati de produsele si serviciile pe care le oferi. Insa, daca primesti un backlink de la o companie de mobila, acesta iti poate aduce un numar mare de clienti. Cauta intotdeauna sa colaborezi cu afaceri care isi desfasoara activitatea in acelasi domeniu ca si tine.

Adaugarea unor link-uri pe care se poate da click
Oamenii au tendinta de a accesa link-uri care sunt adaugate pe diferite cuvinte cheie si le evita pe cele incluse in alta parte a site-ului (de exemplu in footer). Motivul din spatele acestui comportament este simplu, link-urile introduse in interiorul unui text sau articol ii vor oferi vizitatorului mai multe detalii despre subiectul dezbatut in cadrul acelui text.

Diversitatea  link-urilor
Nu este suficient ca link-urile de pe alte site-uri sa duca doar pe pagina principala a site-ului. Este extrem ce important ca acestea sa ii trimita pe utilizatori in diverse locuri ale site-ului, de la pagina de contact si servicii, pana la articole pe blog sau despre noi. Mai mult, domeniile de pe care vin link-urile trebuie sa fie diferite. In caz contrar, site-ul tau poate fi catalogat drept slab si neserios.

Nu uita ca o strategie de link building puternica se bazeaza pe o strategie de content marketing si mai bine pusa la punct. Cu cat continutul postat pe site este mai bine structurat si organizat, cu atat iti va fi mai usor sa dezvolti o strategie de link building de succes.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram