Tactici SEO de urmat in noul an 2015

5 ianuarie 2015

Descoperirea si utilizarea diverselor tehnici SEO au contribuit la dezvoltarea si evoluarea a tot ceea ce inseamna SEO, de la realizarea continutului de calitate, bogat in cuvinte cheie reprezentative, pana la strategii complexe de social media marketing. Numai in anul 2014, 13 actualizari au fost aduse algoritmilor Google. Asadar, 2015 se anunta a fii un an benefic din punct de vedere al strategiilor de optimizare pentru motoarele de cautare (SEO), cu conditia ca acestea sa fie dezvoltate pe termen lung. Tinand cont de aceste previziuni, planul tau de dezvoltare a unei strategii SEO trebuie sa cuprinda:

1. Optimizare pentru telefoanele mobile 
Google este de parere ca site-urile responsive ofera utilizatorilor cea mai buna experienta de navigare. Statisticile confirma aceasta tendita a utilizatorilor de a accesa site-uri direct de pe telefonul mobil:
- timpul petrecut pe un site accesat de pe smartphone a crescut cu 14% din Martie pana in Septembrie 2014, ajungand la 66%;
- 81% dintre detinatorii unui smartphone au cautat online produse de pe telefonul mobil, iar 50% dintre acestia au finalizat cautarea cu o achizitie;
- 50% dintre adolescentii cu varste cuprinse intre 12 si 17 ani si 45% dintre adultii cu varste cuprinse intre 18 si 29 de ani navigheaza cel mai mult pe internet de pe smartphone.
Cautarea de pe telefonul mobil va depasi cautarea de pe computer sau laptop in anul 2015.

2. Strategii complexe de social media marketing
Retelele de socializare au devenit un canal de marketing esential in dezvoltarea unei afaceri in mediul online. Clientii si potentialii clienti te vor cauta in mediul online si te vor "taxa" pentru fiecare retea de socializare unde nu esti prezent, dar mai ales activ. Dezvolta si mentine o legatura cu clientii tai pe cele mai populare retele de socializare (Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ etc.).

3. Strategia de linkbuilding
Continutul (inca) este cel mai important element al unei strategii de SEO. Continutul de calitate va atrage de la sine vizitatori noi si ii va determina pe clienti, colaboratori sau experti in domeniul tau de activitate sa mentioneze ideile tale si sa introduca in postarile sau articolele lor un link catre site-ul tau. O strategie de succes se bazeaza pe calitatea si cantitatea link-urilor. Link-urile repetitive sau cele care nu sunt de calitate vor fi penalizate de catre Google.

4. Structura site-ului
Cu cat este mai usor de navigat si mai bogat in continut de calitate, cu atat site-ul tau va fi m ai apreciat nu doar de clienti si potentiali clienti, dar mai ales de motoarele de cautare. Timpul petrecut pe site-ul tau este un element important care sta la baza obtinerii unei pozitionari bune in rezultatele motorului de cautare Google, iar un client care nu va ajunge rapid la informatiile dorite va parasi rapid site-ul tau si se va orienta catre concurenta.

5. Viteza de incarcare a site-ului
Viteza de incarcare a site-ului a contat si in 2014, insa in 2015 asteptarile, atat ale clientilor, cat si ale motoarelor de cautare, cresc. Secretul unei afaceri de succes in mediul online este sa fii mereu la curent cu noutatile care apar si sa te adaptezi rapid tuturor schimbarilor. De retinut este faptul ca site-ul tau trebuie sa se incarce rapid chiar daca este accesat de pe computer, laptop, smartphone sau tableta.

In concluzie, obtinerea si mentinerea unei pozitionari bune in rezultatele motoarelor de cautare implica mai multa atentie si mai mult timp decat inainte, dar rezultatele obtinute vor fi pe masura asteptarilor. Asadar, in 2015 este obligatoriu ca site-ul tau sa fie disponibil de pe smartphone, afacerea ta trebuie sa fie prezenta in social media, continutul sa fie relevant si  de calitate, iar site-ul sa aiba o structura usor de parcurs si o viteza de incarcare mare.

 

 

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram