Cat costa un serviciu SEO?

9 februarie 2015

La fel cum orice afacere are nevoie de un site pentru a se dezvolta rapid, orice site trebuie sa fie optimizat pentru motoarele de cautare. Un studiu realizat de Google arata ca afacerile care au un site au sanse de dezvoltare cu pana la 40% mai mari decat cele care nu sunt prezente in mediul online. Asadar, optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) nu trebuie sa lipseasca din trusa instrumentelor de marketing ale unui antreprenor online.

Costul unui serviciu sau al unui produs este elementul care ne intereseaza cel mai mult, dupa ce aflam care sunt beneficiile pe care ni le ofera. In mediul online, nu exista preturi standard, ci preturile sunt stabilite in functie de nevoile si dorintele clientilor. La fel ca stabilirea pretului realizarii unui site sau a unui magazin online, costul unei strategii de SEO este calculat in functie de mai multe aspecte, dupa un audit general al site-ului si analiza amanuntita a concurentei. Un lucru este sigur, nici un specialist sau companie de SEO nu poate garanta un loc in motoarele de cautare.

Cei mai importanti factori care contribuie la stabilirea pretului unei strategii SEO sunt complexitatea campaniei de SEO, domeniul de activitate, concurenta si bineinteles experienta si calitatea serviciilor oferite de firma cu care alegi sa colaborezi. In functie de aceste aspecte, modalitatea de stabilire a pretului serviciului SEO poate fi stabilit:
- pe luna;
- in functie de numarul de ore necesare pentru finalizarea proiectului;
- pe intregul proiect.

Etapele unei campanii SEO de succes
O campanie SEO trebuie sa indeplineasca obiectivele stabilite initial, intr-un mod cat mai natural si intr-un timp cat mai scurt. Desi ne dorim ca rezultatele sa fie vizibile rapid, o campanie de SEO complexa se intinde pe o perioada intre 8 luni si 1 an.
Etapa 1 - Audit SEO 
Acesta este punctul de plecare in realizarea unei strategii SEO bazata pe rezultate si cuprinde analiza site-ului din punct de vedere tehnic (cat de rapid se incarca paginile, structura site-ului), al design-ului (aspectul site-ului trebuie sa reprezinte compania, din punct de vedere al domeniului de activitate, al valorilor si obiectivelor acesteia) si al continutului (calitatea continutului, cuvintele cheie folosite, relevanta cuvintelor cheie). Scopul unui audit initial SEO este de a descoperi ce elemente necesita imbunatatiri pentru a obtine rezultatele stabilite.

Etapa 2 - Analiza concurentei
Concurenta joaca un rol foarte important in dezvoltarea unei afaceri, atat online cat si offline. O analiza amanuntita a concurentei isi ofera indicii despre noile tehnici in materie de optimizare pentru motoarele de cautare si te ajuta sa iti construiesti strategiile de marketing pe termen lung. Incearca sa oferi clientilor ceea ce ofera si concurenta, dar adauga ceva in plus, care sa ii ajute pe clienti sa te recunoasca rapid.

Etapa 3 - Stabilirea cuvintelor cheie relevante 
Scopul acestei etape este de a descoperi acele cuvinte cheie care sunt relevante domeniului tau de activitate si sa ie introduci in descrierile produselor/serviciilor tale, in continutul paginilor principale sau in articole pe blog. Google te ajuta sa gasesti rapid cuvintele cheie potrivite pentru afacerea ta prin completarea automata a cautarii. Cu siguranta ai observat ca atunci cand cauti ceva pe Google, motorul de cautare iti sugereaza mai multe combinatii de cuvinte cheie chiar in timp ce scrii. Acestea iti ofera o idee despre cele mai cautate cuvinte cheie.

Etapa 4 - Optimizarea on-site si off-site
Optimizarea on-site se refera la adaugarea unor cuvinte cheie in titlurile paginilor si ale articolelor, in descrierile imaginilor, in crearea link-urilor interne si a URL-urilor.
Optimizarea off-site se refera la obtinerea link-urilor catre site-ul tau, de pe alte site-uri sa blog-uri.

Etapa 5 - Urmarirea campaniei si masurarea rezultatelor
Pentru a descoperi acele elemente care se potrivesc fiecarei afaceri, campania de SEO trebuie monitorizata in permanenta si modificata in functie de rezultatele primite. Fie ca este vorba de pozitionarea cuvintelor in motorul de cautare, traficul pe site si numarul conversiilor, toate acestea trebuie urmarite pentru a imbunatati evolutia campaniei.

Aceste 5 etape sunt esentiale in realizarea unei campanii SEO de succes si in acelasi timp, in stabilirea pretului final. O companie care include toate aceste etape in procesul de optimizare pentru motoarele de cautare, la care se adauga un serviciu de SEO copwriting nu trebuie trecuta cu vederea. In functie de nevoile fiecarui client, am realizat pachete incepand de la 80 lei/ luna. Pentru mai multe detalii, viziteaza site-ul nostru seoelite.ro

 

 

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram